2017. június
Hírek
Hírek

A teljesség igénye nélkül az Ünnepi Könyvhétről

Az Ünnepi Könyvhét kapcsán nem könnyű összegyűjteni az információkat. Aki érintett, az nyilván a megjelenő kötettel, a deikálások és egyéb programok szervezésével kapcsolatos feladatok miatt elfoglalt. Ezért az alábbi információk többségét az Internetről böngésztük.

Büszkén adunk hírt szerzőink sikereiről. Bizonyára többen is kimaradnak e felsorolásból. Az őket érintő hírekről utólag is szívesen beszámolunk.

Könyvheti dedikálások.

Június 11- en 18 órakor BAK RITA dedikál a Kráter Műhely Egyesület standjánál a Vörösmarty téren.

A TÚRI ZSUZSA

Június 9 Péntek 14-16 
Június 10 Szombat 17-18
Június 11 Vasárnap 17-18

 

Szokolay Zoltán

Június 9-e, 16 óra. Szeged, Dugonics tér.

Június 10-e, 15 óra. Budapest, Vörösmarty tér, az Irodalmi Jelen dtandjánál.

Turczi István

Június 9-e, 15 óra, Budapest, Liszt Ferenc tér, Írók boltja

Június 10, 15 óra, Budapest, Vörösmarty tér, Scolar Stand.

Kapui Ágota

Jűnius 11-én 15 órakor Kapui Ágota dedikál a Vörösmarty téren, a Hungarovox standjánál.

 

Debreczeny György.

9-én, 17 órakor a Syllabux Standjánál
11-én, 16 órakor szintén a Syllabux Standjánál.

 

 

 

Most megejelenő kötetek:

 

Turczi könyvhét

A. Túri Zsuzsa: Tündértánc – K.u.K. Kiadó

Vörös István - Thomas Mann kabátja – Noran Libro

Kaiser László: Mátyás király Budapesten – Hungarovox Kiadó

Zalán Tibor: Háry – A rettentő magyar vitéz – Pozsonyi Pagony

Kiss Judit Ágnes: A halál milongát jár – Libri

Csák Gyöngyi: Mítoszködben - Napkút kiadó

Turczi István: Üresség

Debreczeny György: Sötét lesz - AJ TÉKA Kiadó

 

Debreczeny Görgy: szelektív üveghegyeken innen - Syllabux Kiadó

Programok :

Zalán Tibor: Revizorr

2017. június 10. (szombat) 17.30

Szeged, Dugonics tér, színpad

Zalán Tiborral Kovács Krisztina beszélget új drámakötetéről.

A program a Tiszatáj Alapítvány szervezésében valósul meg.

Zalán Tibor Revizor

 

Bemutatkozik a Dél-Alföldi Művészeti Kapocs Alapítvány

  •  
  • Szeged, Dugonics tér, vendégsátor

A Dél-Alföldi Művészeti Kapocs Alapítvány 2017-ben megjelent saját kiadású verseskötetekkel, valamint az alapítvány által támogatott könyvekkel mutatkozik be.
10 és 17 óra között a vendégsátort felkereső diákok ingyenesen átvehetnek egy-egy példányt az Együttállás című kötetből, melyben Jónás Tamás, Zalán Tibor és Jagos István Róbert versei szerepelnek. Előszó: Bene Zoltán, borító: Pusztai Virág.

Együttállás

 

Vendég oldal
Vendég oldal
Az Art’húr egy "értelmiségi társasjáték", kultúrát és művészetet kedvelő társaság, alkotóműhely.

 

Olyan civil alkotókat, gondolkodókat, individuumokat összefogó virtuális közösség, ahol a kohézió a hétköznapok élményképes megélési módja, átadási igénye. Ideológiáktól, politikától, a gazdasági szereplők piacvezérelt elvárásaitól karakteres távolságot tartunk.

Szabadságunk a kényszerektől való mentességben, és a magában a játékban található. Szépségkeresésünk, érzékenységünk és az összekacsintás vágya a közös. Valamiért tehát, és nem valami ellen. Több száz lélek és arc rezonált már arra a kommunikációra, amit az Art’húr - az 1994-es alapításától - képvisel egyedülálló módon a magyar mediális közegben. Manipulációktól, mesterséges színezékektől mentes terület ez, nincs itt haszonkultúra, piaclogika, csak rácsodálkozás a hrabali tézisre hogy „ez az élet mégiscsak bolondulásig gyönyörű”.

Az Art’húr már régen több, mint egy kulturális, művészeti magazin. Életet és nevet adott rádióműsornak, színházi előadásnak, művészeti fesztiválnak. Ma a facebook adta kereteket használva Art'húr Irodalmi Kávéház néven vagyunk jelen és naponta 2-3 posztot kínálunk amelyet - heti sorrendben - a következő szerkesztők készítenek:

Marcellus Hesperus, Kovács István, Budai Éva, Feith Bálint, A. Túri Zsuzsa, Kardos M. Zsöte, Vámos Krisztina, Langstadler (Szentjánosi) Csaba, Arany- Tóth Katalin, Istenes Tibor, Börzsönyi Erika. Az olvasószerkesztő Ugron Zoltán, a főszerkesztő Jóna Dávid. A Hetedik olvasóinak a író-alkotó szerzők alkotásaikból hoztunk egyet-egyet.

Jóna Dávid

 

Paál Marcellus Hesperus
Szentjánosi (Langstadler) Csaba
Kardos M. Zsöte
Arany-Tóth Katalin
Börzsönyi Erika
Istenes Tibor
Jóna Dávid

Körforgó
Éji randevú
Fölkelt a nap
Holnapom
Tekintetek prédája
Három napig
Feltámadás

Vámos Kriszta képei

Forrás - Novellák, kisprózák
Forrás - Műfordítások