Turczi István

Író, műfordító, szerkesztő

József Attila- és Babérkoszorú-díjas költő, író, műfordító, szerkesztő és művelődésszervező, irodalomtudós és egyetemi oktató. A Magyar Érdemrend Lovagkeresztjének kitüntetettje. Turczi István az 1980-as évektől kezdve folyamatosan publikál, napjaink irodalmi életének talán egyik legjelentősebb és legsokszínűbb alkotója; verseskötetei, regényei, műfordításai és drámai művei folyamatosan jelennek meg itthon és külföldön. A maga nemében egyedülálló Parnasszus költészeti folyóirat és verskiadó alapító főszerkesztőjeként feladatának tartja a magyar költészet szolgálatát, az ifjú tehetségek felkutatását és publikációs lehetőséghez juttatását. Alkotói tevékenysége mellett az elmúlt két évtized egyik legaktívabb irodalomszervezője; a Magyar PEN Club főtitkára, a Magyar Írószövetség Költői szakosztályának háromszor újraválasztott elnöke, a Költők Világkongresszusa alelnöke. Tagja továbbá itthon a Szépírók Társaságának és a MÚOSZ-nak, külföldön a norvég Irodalmi Akadémiának és az Európai Költészeti Akadémiának.


...
Úgy írj, ahogy mások imádkoznak

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
SMS.műhely

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
sms árgus

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Az idegen

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Az ammoniták tengere

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
A hatodik kvark

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Azokra gondolok

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Bálnahangok

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Barátság

Szerző: Turczi István

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve