Turczi István levele az aHetediknek

Írta: Turczi István


Közzétéve 6 hónapja

Megtekintések száma: 192



Kedves János, Jóska, Imre! Kedves szerkesztő és írótársaim!

Bármerre nézek mostanában, azt látom, hogy a dolgok romlásnak indultak. Gellert kap a jószándék, hamvában halnak el az okos ötletek, remek kezdeményezések fulladnak be, tehetséges alkotók és szervező emberek tűnnek el tünde gyorsasággal az országos süllyesztőben. Rosszkedvünk tele kezd négy évszakossá duzzadni. Rossz a közérzet, nyomott a közhangulat, az emberek mogorvák, gyanakvók, indignáltak és türelmetlenek egymással. Csípőből tüzelnek, és nem nézik, kit találnak el. A közösségi média az elvtelen önfényezés, az irigység, az elhatárolódás, a tutista megmondóemberek játszóterévé, vagy éppen az elvtelen seggnyalás felületévé vált. És akkor jön egy maroknyi csapat, aki azt mondja: „csellel, gánccsal mind nem elég, a hetedik te magad légy!” És nemcsak mondja, de eszerint cselekszik is. Nem teszi meg azt a szívességet az ellendrukkereknek, hogy egy viszonylag visszhangtalan „tanulóidő” leteltével csendben kimúlik, elvérzik, feladja. Épp ellenkezőleg, okos előkészületek után szellemileg és taktikailag felvértezetten kész a megújulásra! Ezt nevezem én civil kurázsinak. Hajrá, fiúk, hajrá, lányok! Ne tartsátok vissza magatokat, toljátok a komformisták képébe, amit irodalomról, kultúráról, szóról és szabadságról gondoltok. A politikától tartsátok távol magatokat, egyedül a minőségtől ne tartózkodjatok! Végül azt üzenem minden alkotónak, szerkesztőnek, szabadon gondolkodó főnek, hogy bárki bármit is mond, ne törődjetek vele: AZ IGAZSÁG MEGÉRI AZT, HOGY HIÁBA KERESSÜK!

 

A vers legyen veletek.

 

2017. január 24-én

 

Turczi István