Szerzőink figyelmébe

Minden szerzőnk figyelmébe!

Írások beküldése az A Hetedik szerkesztőségébe

Az alábbiakban azokat a tudnivalókat foglalom össze, amelyeknek a figyelembevétele nagyban segíti a szerkesztők munkáját.

Az írások beküldésére vonatkozó szabályokat eddig nem állítottuk fel. Ilyen menüpontunk eddig nem volt. Ezt most létrehozzuk, ott rövidebben összegezzük az alábbiakat.

  1. Hogyan lehet egy szerző az A Hetedik szerzője?
    Az A Hetedik meghívás és ajánlás útján folyamatosan keres új szerzőket. Erre azért van szükség, mert a szerkesztők munkabírása véges. Olyan mértékben kívánjuk növelni ezt a kört, ami megfelel a megfelelő színvonalon elvégezhető munka mennyiségének.

  2. Hogyan ajánlhatja magát a figyelmünkbe új szerző?
    Bármely szerkesztőnkön keresztül. Aki szeretné, ha írásaival foglalkoznánk, az lépjen kapcsolatba valamely szerkesztőnkkel. Néhány írás elegendő a bemutatkozáshoz. Amennyiben a kollégánk úgy ítéli meg, hogy az általa olvasott írások ígéretesek, javaslatára a szerkesztőség a szokásos munkafolyamatban foglalkozik az írásokkal.

  3. Mennyi írást küldj?
    A munkát igyekszünk folyamatossá tenni. De légy te magad az első szűrő! Havonta 5-6 írást várunk. Hosszabb írások esetén kb. 5 oldalnyi írást fogadunk be. Prózai műveknél előfordul, hogy az adott írás hosszabb. Ilyen esetben megfontolandó a folytatásokban történő közlés. A kiugróan hosszú művek értékelése minden esetben külön feladat, mivel jelentős időt köt le.

  4. Hogyan küldd be az írásokat?
    A korábbi szövegszerkesztési elvárásokat jelentősen leegyszerűsítettük. Azonban néhány elvárást szabállyá kell tennünk. Ezek a következők.
    1. Az írásokat word dokumentumban fogadjuk el. A javasolt formázás: Times New Roman, 12-es betűméret. Kerüld a különleges formázást!
    2. Kerüld a szövegek webes felületről történő bemásolását, mert különleges karaktereket, speciális formázásokat hozhat magával, amelyek az anyag kezelését megnehezítik.
    3. Minden írás külön dokumentumban érkezzen!
    4. Az írást tartalmazó dokumentumban és a dokumentum nevében ne tüntesd fel a szerző nevét! A művek elsődleges értékelése a szerző nevének ismerete nélkül történik. Így törekszünk a pártatlan, csak az adott szövegre koncentráló értékelésre.
    5. A nem megfelelően beküldött írásokat visszautasíthatjuk.Honnan értesülsz a mű sorsáról?
      Törekszünk arra, hogy mindenkinek havonta visszajelzést adjunk. Ugyanakkor minden érdeklődésre válaszolunk. Az elsődleges válasz az, ha a mű megjelenik. Ez esetenként nem a legközelebbi lapszámban történik, hiszen mennyiségi és tematikai szempontok szerint, illetve munkaszervezési okokból is rendszeresen átteszünk írásokat egy-egy későbbi lapszám anyagához. Az Emailben érkező kérdésekre rövid időn belül válaszolunk.
  5. Kaphatsz-e szakmai indoklást a szerkesztők döntéséről?
    A jelenlegi helyzetben általában nem. Erre sem tudunk elegendő időt fordítani. Ugyanakkor ezzel kapcsolatban is készek vagyunk egy-egy alkalommal külön választ adni. Ilyen kérdésekben is Email-ben fogadjuk a kérdéseket. A válaszadás ez esetben hosszabb időt vesz igénybe, hiszen elvárható, hogy ilyen esetben alapos értékelést és elemzést adjunk. Az a kérésünk, hogy ezt a lehetőséget ritkán vegyétek igénybe, mivel a szokásos szerkesztőségi munka minden mozzanata határidőhöz kötött, s a szerkesztőktől elsősorban azoknak a feladatoknak az elvégzését várom el. Tehát, ha túl sok külön kérés érkezik, azoknak a teljesítése jelentősen hátráltathatja a munkánkat.

  6. Lapzárta.
    Az A Hetedik szerkesztősége mostantól minden hónap 10-én tart lapzártát. Ezzel együtt a szerkesztőség él azzal a joggal, hogy az egyes műveket belátása szerint sorolja be a lapszámokba. A Hetedik szerkesztősége törekszik a folyamatos munkarendre. Amennyiben tematikai, vagy más szerkesztési indok ezt nem befolyásolja, az egyes lapszámokban az előző hónap 20. napjáig elfogadott írások jelenhetnek meg. A 10-ig beküldött írások értékelése többnyire, de nem kivétel nélkül lezárulhat 20-ig.

  7. Kapcsolattartás.
    Az általad ismert szerkesztő elérhető a számodra.
    A megjelent művekkel kapcsolatban észlelt hibák javítását közvetlenül kérheted megjelenésért felelős főszerkesztőnktől, Fábián Józseftől a fabijoe kukac gmail.com címen. Az email témájába (subject) írd be: "aHetedik - Hiba"

    Jelenleg az információk összegzésével és általában a kapcsolattartással Ferenczfi János foglalkozik.

  8. Cím: a7ikfolyoirat@gmail.com Megjelentetni szándékozott írásokat kizárólag ezen az email címen várunk.