2023. január
Hírek
Kéttamás műsora

Kedves Barátaim, Ismerőseim. Szeretettel meghívlak egy közös teázásra (semmi különös, de fekete, zöld, gyümölcs, rooibos, mézzel, cukorral, citrommal, tejjel vagy anélkül), valamint a Kéttamás (Sólyom Tamás - Tábi Tamás) zenéjére, azaz egy remélhetőleg kellemes kedd esti időtöltésre.

Helyszín: KF & T Galéria & Klub. Cím: Kosztolányi Dezső tér 11. Bejárat a Bocskai útról, a Petőfi híd felé menő buszok megállójánál.

Időpont: 2023. február 7. 18 óra.

Várunk.

 

Nőnapi pályázat nőknek

Felhívás
Kedves Hölgyeim!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Újra eljött a mi időnk!

Március 8. a nemzetközi nőnap, amelyet mi mással lehetne igazán megünnepelni, mint ...nem, nem egy szál virággal pusztán, hanem egy gyönyörű írással!

Ez alkalommal az aHetedik pályázatot hirdet líra és próza műfajban, szabadon választható
témában CSAK HÖLGYEKNEK.

Megkötés:

- Líra: 2 vers (szabad, vagy kötött forma), maximum egy A4-es oldalnyi terjedelemben
versenként, Times New Roman 12-es betűmérettel
- Próza: 1 mű, maximum három A4-es oldal, Times New Roman 12-es betűmérettel

- A művek névtelenül kerülnek elbírálásra – ahogyan azt már megszokhattátok az aHetediktől.
- Beküldési határidő: 2023.02.08. éjfél
- A pályamunkákat ide kérjük beküldeni: a7ikfolyoiratffe@gmail.com

Eddig még meg nem jelent, jogtiszta műveket fogadunk csak el!

- Fontos: A pályaműre ne írjátok rá a neveteket, ellenben az email tárgy rovatába kérjük szépen a mű címét, a szerző nevét, és hogy pályázatra megy, e módon:

Pályázat, Szerző neve, A mű címe

A pályázat eredményhirdetése:

2023.03.08.

KSH Könyvtár

1024 Budapest, Keleti Károly u.5.

Férfi szerzőinket, olvasóinkat bíztatnám, hogy lelkesítsék a hölgyeket jelenlétükkel, a hölgyeknek pedig sok sikert!

A Hetedik Független Alkotóközösség és Folyóirat

                                                                         Ferenczfi-Faragó Eszter

Bátrak Viadala
Készülünk a nyolcadik évünk újabb eseményeire.
 
2022-ben indult el, és két igen jó hangulatú találkozót ért meg a "Bátrak Viadala" névre keresztelt Nyilvános Íróműhelyünk!
 
 
Az író és a költő magányosan alkot. Igen ritkán érkezik a befogadótól, azaz az olvasótól visszajelzés. Sőt, a szerkesztők sem közlékenyek.

Az Íróműhely lényege az, hogy a jelenlévők véleményezik a felolvasott írásokat. Ez természetesen segítő szándékkal történik, és olyan benyomások vélemények, és szakmailag is értékes észrevételek, javaslatok kerülnek megfogalmazásra, amelyből az adott mű szerzője, és minden más jelenlévő is töltekezhet.
 
A vélemény természetesen szabad, és nem feltétlenül szükséges minden véleményt iránymutatásnak tekinteni. Ellentétes vélemények is születnek, ami izgalmassá teszi az adott mű megítélését.
 
Az előző két alkalom résztvevői, úgy a szerzők, ahogy a jelenlévő szerkesztők, és a közönség jó emlékeket őriznek a beszélgetésekről.
 
2023. február 15-én ismét alkalmunk lesz arra, hogy a Bátrak az asztalra tegyék műveiket, és a szintén Bátrak arról elmondják véleményüket.
Terveink szerint ismét Szecsődy Péter vezeti a foglalkozást, és néhány szerkesztőnk is vállalja a nyilvános vélemény súlyát.
 
Az eseményre ezúttal is a KSH könyvtárában kerül sor. Budapest II. Keleti Károly utca 5. kezdés: 17 órakor.
 
Jelentkezz! Várjuk régi és új Bátrak jelentkezését!
Küldd el a művedet, amelyre véleményt vársz. Verseket és rövid kisprózákat várunk.
 
A beérkezett írásokat több példányban kinyomtatjuk, hogy akik hozzászólnak, át is olvashassák a műveket.
 
Egy alkalommal 4-5 szerző egy-egy művét tudjuk alaposan megbeszélni. jelentkezz tehát mielőbb, mert a létszám hamar betelik.
 
Addig pedig fussunk össze az FMK-ban, január 28-án!
Író-olvasó találkozó Lajtos Nórával

2023. január 20.-án, pénteken a magyar kultúra napja alkalmából Író-olvasó találkozót rendeznek Nádudvaron Lajtos Nóra író, költő, irodalomtörténész, kritikussal, az aHetedik lap szerkesztójével.

Az írónő a délután folyamán eddig megjelent 10 kötetéből ad ízelítőt, a közönség hallhatja Petőfi-esszéjét, szemelvényeket Cserbóka című gyermekvers kötetéből, válogatást istenes verseiből.

Dr. Lajtos Nóra a Debreceni Egyetemen szerzett magyar szakos diplomát, majd doktori oklevelet summa cum laude minősítéssel.

A rendezvényre való belépés díjtalan, az írónő kötetei a helyszínen megvásárolhatók.

Hét éves a Hetedik

Kedves Hetedikesek!

Folyamatosan készülünk a január 28-i rendezvényünkre. A Hetedik hét éves lett, így ez a hetedik születésnapunk. Ezért tartalmas programmal, és nagy szeretettel várunk mindenkit, Olvasót, Szerzőt, Szerkesztőt az egész napos rendezvényünkre.
Tíz koncert, két előadás, három felolvasás, és más csemegék!
 

Székely Műhely Társulás     

Kaiser László: Németh László korszerűsége

   Kéttamás

Felolvasás: Válogatás a 2022-ben megjelent művekből.

Végh Gyula  


Felolvasás: Válogatás a 2022-ben megjelent művekből.

  Bardócz L. Csaba

Tverdota György: József Attila utolsó verse


Önként és Dalolva Társulat  


17.10-17.40 Felolvasás: Válogatás a 2022-ben megjelent művekből.


  Hungarikum együttes

Hangraforgó együttes   


Klein Kati-Suhajda Attila Duó

Szerkesztői beszédek


Jenei Szilveszter 

Szarkaláb Banda

Közreműködnek: Gyulay Zsuzsa és Osváth Georgina, valamint A Hetedik szerkesztői.

 
A további részleteket folyamatosan közzétesszük, pl. itt: (8) A hetedik születésnap | Facebook


Üdvözlettel:
 
Ferenczfi János
Lajtos Nóra Petőfi-esszéje


Megjelent a Magyar Napló, benne szerkesztőnkkel, Lajtos Nórával készült nagyinterjúval, valamint Lajtos Nóra Petőfi Sándor - esszéjével.
A szerkesztőség többi tagja nevében is örömel gratulálunk.

Egervári József - Apróságok

Megjelent Egervári József Apróságok című elbeszélés kötete a Magyar Elektronikus Könyvtár (MEK) kínálatában.

A könyv szabadon letölthető a weboldalról.

Szemléző
Pődör György rovata



A népművelés igazi mohikánjai Pődör György interjúja Dr Csider Sándorral

Dr Csider Sándor versei

Új év küszöbén
Helikoni műzsák
Templomok
A séi templomkertben