Lajtos Nóra

Dr. Lajtos Nóra író, költő, irodalomtörténész, kritikus, szerkesztő vagyok. 1977-ben születtem Püspökladányban. Alapfokú tanulmányait Nádudvaron végeztem, majd a püspökladányi Karacs Ferenc Gimnáziumban érettségiztem. A Nyíregyházi Főiskolán szereztem magyar nyelv és irodalom-ének-zene, zongora szakos oklevelet, ezután a Debreceni Egyetemen folytattam tanulmányaimat. 2013-ban doktoráltam kiváló eredménnyel. A Magyar Írószövetség tagja vagyok. Előadásokat tartottam többek között Kolozsváron, Kaposváron, Pécsen, Budapesten a Magyar Művészeti Akadémián.

Ösztöndíjaim, díjaim: NKA-ösztöndíj (2016), Debrecen Kultúrájáért Alapítvány ösztöndíja (2018), a Litera.hu kritikapályázat I. díja, haikupályázat kiemelt díja, és az Év Pedagógus Költője (2018).

Főbb kutatási területem Sánta Ferenc novellisztikája, a 20. századi magyar és erdélyi irodalom története.
Négy kötetet jelent meg: A tiszta beszéd varázsa, Sorsszimfóniák, Példázat és etika -  Sánta Ferenc rövidprózája, A Szerzőbe oltott tisztelet jogán. 1997 óta publikálok különböző irodalmi folyóiratokban: a Magyar Naplóban, a Hitelben, a Szabolcs-szatmár-beregi Szemlében, a Pannon Tükörben, az egri Agriában, a nyíregyházi Vörös Postakocsiban, a Forrásban.
Prózai írásaim is nagy sikernek örvendenek: egyik novellám 2016-ban bekerült Az év novellái c. antológiába, majd 2017-ben A századelő novellái c. gyűjteményes kötetbe is.

 


...
Öregnéne

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Éjszakai műszak

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Anyám arca

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Mindörökké

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Tükör rámában

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Belém a fájás

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Tűlevelein megcsillan

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Cimmerfráj

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Majális, 1986

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Hunyt egyet

Szerző: Lajtos Nóra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve