Udvarhelyi András

Születtem 1944. május 12-én Marosvásárhelyen, akkor még Magyarországon. 1944. szeptemberében menekülni kellett a háború elől magyar migránsként Budapestre. Itt nevelkedtem, itt végzetem tanulmányaimat.  Anyám dr. Fodor Ilona irodalomtörténész, aki meghatározta életemet. tőle tanultam a mindennapi olvasás és írás szükségességét. Kis kerülővel lettem újságíró. Voltam segédmunkás, kocsikísérő, könyvtáros, könyveladó, könyves propagandista. Újságíró diplomát 1981-szereztem, és még ugyanebben az évben az ELTE Bölcsészettudományi Karán történelem-népművelés végzettséget szereztem, 1986-ban magyar szakos diplomát.  Közben, 1977-től főállású újságíróként dolgoztam 2008-ig. Több üzemi és érdekvédelmi lap redakciójában dolgoztam.  Majd a Népszava, a Reform, a Kurír, a Magyar Nemzet, a Zsaru magazin következett. 1992-ben a Szabad Vasutas című érdekvédelmi lap, 1994-96 között a Hírkerek című sajtóterjesztési szaklap, 1996-tól 2006-ig a Postás Dolgozó lap felelős szerkesztője voltam. Ezen tevékenységemet 1997-ben és 2004-ben MSZOSZ díjjal ismerték el. Közben megnősültem. Két fiam van, mindegyik diplomás: egyik Bálint közgazdász diplomát, másik fiam, Dávid történelem tanári diplomát szerzett. 24 lapnak rendszeresen, több mint száznak ritkábban írtam. Több laptól önként megváltam, több laptól kirúgtak mindkét oldal karrieristái. Levleimet segédfogalmazó néven írom alá, mert mióta újságíró vagyok e honban nem volt, nem van sajtószabadság. 42 éves újságírói pályafutásom során több ezer cikket írtam. Hat könyvem jelent meg. Legfontosabb: a Napóleon a karrierista és a hőszerelmes, egy publicisztika kötetem: Nekünk így is jó, egy Csepeli csevegések cikkgyűjtemény és egy esszékötet: Ha szabad így mondanom. Faludy szerelmei, barátai és szerepei. Jelenleg A Hetedikkel együtt most már négy irodalmi lapnak – a Fövenynek, a Magyar Múzsának és a Versmondónak írok rendszeresen esszéket, interjúkat. Legutóbbi kirugatásom, 2008 óta főállású nyugdíjas vagyok: olvasok, írok, sétálgatok, és végre többet gondokodom. Jól vagyok.                   


...
A megváltás reménye

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Tárcák, tanulmányok

Közzétéve 1 éve

...
Faludy és Márai

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Tárcák, tanulmányok

Közzétéve 1 éve

...
Életízek

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
Szeretem a hajnalt

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
Közszerencsétlenség

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
Hamvast olvasni

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Tárcák, tanulmányok

Közzétéve 1 éve

...
Beszélgetés Petőcz Andrással

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Interjúk, riportok

Közzétéve 1 éve

...
Párbeszéd

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Interjúk, riportok

Közzétéve 1 éve

...
A magyar irodalom temploma

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Tárcák, tanulmányok

Közzétéve 1 éve

...
A könyvcsinálás titka

Szerző: Udvarhelyi András

Kategóriák:
Tárcák, tanulmányok

Közzétéve 1 éve