T. Ágoston László

Író, újságíró. 1942. október 14 - én született Tasson. Elhunyt Budapesten, 2017. július 13-án. Apja, nagyapja asztalosműhelyében nevelkedve nemcsak a szakma fortélyait ismerte meg, hanem a műhelyben megforduló kuncsaftok, az egyszerű falusi emberek adomáit is. Asztalos ugyan soha sem lett belőle, de ezek  alapozták meg humanista életszemléletét és a műhelyben hallott történetek évtizedek múltán is visszaköszönnek írásaiban. A kunszentmiklósi Damjanich János Gimná- ziumban érettségizett 1960 - ban, Ezt követően tíz éven át volt segéd - majd betanított munkás Szigethalmon és Budapesten. 1970 - től újságíró. Üzemi, intézményi lapok munkatársaként, szerkesztőjeként dolgozott.. Nős, három gyermek apja. Who is Who ügyfélszáma:HU11003298.

A Magyar Írószövetség tagja. Több író-, költő barátjával 1982 őszén megalakították a Krúdy Gyula Irodalmi Kört, melynek alapító titkára volt. A rendszerváltás idején az Írók Szakszervezetének tagja lett, s 1991 - 92-ben tagja volt az Írók Alapítványa kuratóriumának is. 

Első novellája 1966. decemberében jelent meg a Csepel újságban. Novelláit, elbeszéléseit, szatíráit, meséit hazai és külföldi magyar nyelvű lapok, irodalmi folyóiratok közölték, közlik. (Somogy, Hévíz, Hevesi Szemle, Új Hevesi Napló, Lant, PoLíSz, Ezredvég, Új Horizont, Keresztény Élet, JEL, Amerikai Magyar Népszava, Amerikai Magyar Szó, Szőrös Kő, Bécsi Napló, kanadai Krónika, Kaláka, belgiumi Kilátó,OPUS stb.) 

Írásait mintegy két tucat antológiába válogatták be, de önálló kötete csak a 2001-ben jelent meg. 1989-ben Krúdy Emlékérmet kapott, majd 1999 - ben dicsérő oklevéllel ismerte el munkásságát a Szabad Magyar Újságírók Szövetsége /Washington/.  Díjat nyert a rádió irodalmi pályázatán, majd 2000 - ben különdíjat az országos millenniumi pályázaton a Lenkey családról (anyai ági ősei) készített családtörténeti tanulmányával, s bekerült a neve a Fontos Emberek Lexikonába. 2005-ben Fehér Mária alkotói díjat kapott A két Lenkey című regényéért és vezetőségi tagjává választotta a 2007-ben alakult Lenkey Társaság Kulturális Örökség Egyesület, mely 2013-ban Lenkey-plakettel ismerte el munkásságát. 2015-ben Bólya Péter - alkotói díjat kapott. 

 


...
Pótnászút

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 2 éve

...
Eltékozolt évek

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 2 éve

...
A húsvéti beteg

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
A gazda vasárnapja

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja

...
Bónusz kilátó

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja

...
A tó-gazda

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja

...
Pappék unokája

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja

...
Ötszáz ponty

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja

...
Banánhéj

Szerző: T. Ágoston László

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 8 hónapja