Ernest Bryll

Költő, író, színpadi művek szerzője, újságíró, filmkritikus, korábban diplomata: Lengyelország Írország-beli nagykövete is volt.
Varsóban született 1935. március 1-én.
Ernest Bryll íe, cseh és yiddis nyelvről fordít lengyelre, dalszerző is, a Lengyel és Ír Pen Club, valamint az Európai Kultúráért Társaság tagja.

Több különböző kitűntetést kapott (Order of the Companion of the Royal House of O'Conor 1995, Commander's Cross of the Order of Polonia Restituta 2006. irodalmi díjakat nyert, mint a  Władysław Broniewski Award költészeti díjat (1964) és Varsó Városának Díját  (2009).

Miután 1956-ban befejezte az egyetemet Varsóban (lengyel szakon), újságíróként dolgozott. 1958-ban jelent meg első verseskötete Wigilie Wariataval, a Christmas Eves of a Lunatic, de csak harmadik kötete kapott elismerést, az 1963-as Twarz Nieodsłonięta. Bryll ismertető jegye, témaválasztása, munkáiban gyakran foglalkozik a lengyel történelemmel, Lengyelország európai szerepével, és a lengyel "nem,zeti karakterrel". A hagyományokhoz való kapcsolatát nyelvi stílusa hangsúlyozza. Gyakran használ durva nyelvezetet a múlttal kapcsolatos írásaiban, és a folklórral való kapcsolata közismert.


...
Csenddel mérjük időnket

Szerző: Ernest Bryll

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 1 éve