Viola Szandra

A szentesi származású Viola Szandra a Pázmány Péter Katolikus Egyetem magyar-kommunikáció-filozófia-pedagógia szakán diplomázott. Első kötete 2008-ban jelent meg Léleksztriptíz, második 2014-ben Testreszabás, harmadik pedig 2020-ban Használt fényforrások címmel. 2013-ban ő képviselte hazánkat Bakuban, a 20 ország részvételével megrendezett Nemzetközi Költőnők Konferenciáján. Performanszaival, költészeti akcióival, valamint Testreszabás című kötetével új műfajt teremtett: a testverselést. Szerkesztőként, a Poétikon című rádiós műsor vezetőjeként és kulturális újságíróként is tevékenykedik. Nevéhez köthető a verskarácsonyfa-állítás hagyománya és a Viselj verset! kampány is: lemosható verstetoválásokkal, versékszerekkel, valamint irodalmi divatshow segítségével népszerűsíti az irodalmat. 2020-ban elindította saját márkáját, a Poeticumot. 2012-ben és 2016-ban NKA alkotói ösztöndíjat, 2020-ban Móricz Zsigmond alkotói ösztöndíjat nyert, 2021-ben pedig az Irodalmi Jelen költészeti-díjasa lett. Jelenleg az Előretolt Helyőrség Íróakadémia hallgatója.


...
Együtt

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Kutyulás

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Azonos nevű holnapok

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Itt minden

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Madárka

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
Út

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Kedvesé

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Párhuzam

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Csak a néma tölgyek

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Az idő számít, ás

Szerző: Viola Szandra

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve