Sztancsik Éva

Békés megyében (Endrődön) születtem, 1960-ban. Leánykori nevem Sztancsik Éva.

Gimnáziumba, majd egészségügyi szakiskolába jártam, s később elvégeztem az óvodapedagógiai főiskolát. Négy csemetém született, két lány és két fiú. Három unokám van. Eddig. (2023-at írunk.)

2004 óta Budapesten élek, munkám a Heim Pál Gyermekkórházhoz köt már jóideje.  Előtte magánvállakozóként, vendéglátósként, kereskedőként is ténykedtem. Hasonlóan változatosnak mondható eddigi lakhelyeim száma és földrajzi eloszlása. Sajnos a bizonytalan és olykor a kilátástalan háttér nyomasztó volta meghatározó szerepet tölt be az ember életében. Ez rányomhatja bélyegét írásaimra, de azt vallom, hogy különbözőségünk okán-folytán tudunk különfélék lenni, ami szükséges és elvárható ahhoz, hogy ne mosódjunk össze másokkal.

Az irodalom mindig vonzott, szerettem fogalmazni, s olvasni egyaránt. A versírás talán örökké a véremben nyüzsgött, de bizonyos időszakokban ezt nem tudtam kiteljesíteni, hiszen (a család szempontjából) fontosabb dolgokra kellett koncentrálnom. Mostanság szinte létszükségletnek érzem, hogy látható formákba öntsem gondolataimat. Elindultam egy ösvényen, ami (úgy vélem) nem volt kitaposva, de azt érzem, hogy mára nagyjából sikerült elfogadtatni magam. Az olvasók megtalálhatnak honlapomon (lambrozett.eoldal.hu), irodalmi portálokon, újságokban és közös kötetekben.
Saját verseskönyvem még nincs, de dolgozom rajta, s remélhetőleg nemsokára sikerül számomra is elfogadható formába öntenem.

Honlapom címe:https://sztancsikevaversek.lapunk.hu/ 

 


...
Önismeretlen

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Korfesletten

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Amily csendesen

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Permanens

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Rí-a-dalom

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Ébredet

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Messzi-mami

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Évszakváltó

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Könnytócsák gyermekszemmel

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja

...
Szerelmesem, foglyom

Szerző: Sztancsik Éva

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja