Homero Aridjis Contepecben, Michoacánban, Mexikóban született, egyike Mexikó legismertebb költőinek és íróinak. Emellett környezetvédő aktivista és diplomata: hollandiai, svájci, valamin UNESCO nagykövet, és a nemzetközi Pen Club elnöke is volt két ízben is. Ő a mexikói környezetvédő mozgalmak "költői lelke".
Több, mint 40 költői és prózai műve jelent meg, köztük a Mirándola dormir (1964) című kötet, amely az év legjobb kötetének járó, Xavier Villaurrutia díjat kapta, és a Memorias del nuevo mundo (1988), amely a Dian-Novedades Literary Prize -t nyerte el Spanyolországban. Sok művét lefordították angolra, így a Blue Spaces/Los espacio azules versgyűjteményt (bevezetőjét Kenneth Rexroth írta, 1974), az Exaltation of Light (Eliot Weinberger, fordította 1981-ben),az Eyes to See Otherwise/Ojos de otro mirar (ford. Betty Ferber és George McWhirter, 2002), a Solar Poems/Los poemas solares (ford. George McWhirter, 2010), és a Time of Angels/Tiempo de àngeles (ford. George McWhirter, 2012).
Több regénye és környezetvédelemmel kapcsolatos írása is megjelent angol nyelven is.
Több hazai és nemzetközi díjat kapott, különböző intézményekben tanmított, így a Columbián, a New York Universityn, az Indianai egyetemen, stb.