Gyászjelentés: Petrozsényi Nagy Pál

Írta: Fábián József


Közzétéve 8 hónapja



Mint az szerkesztőségünk tudomására jutott, 81 éves korában, 2023. augusztus 29-én  meghalt Petrozsényi Nagy Pál, kolozsvári születésű, évtizedek óta Kecskeméten élő író.
Születése után Petrozsénybe költöztek, innen származik írói megkülönböztető neve. A marosvásárhelyi Pedagógiai Főiskolán szerzett magyar-román szakon oklevelet. Dohon (Szilágy megye), majd Nagyváradon élt, ahol megnősült, és elvégezte a Népi Művészeti iskola rendezői szakját, és részt vett az Ady Endre Irodalmi Kör munkájában. Cikkei mellett novellákat írt, ám ezekkel nem aratott sikert.
Munkájában és magánéletében is zsákutcában érezte magát, így válása után Magyarországra költözött. 
Magyarországon rendszeresen írt, írásai a Hét torony, Hetedhéthatár, Holdkatlan, Káfé Főnix, Búvópatak, Új Nautilus, Ezredvég, Partium, Napút Online lapokban jelentek meg. 2022. óta a Magyar Nemzeti Írószövetség tagja volt.

Petrozsényi Nagy Pál 2023. augusztus 29-én hunyt el a kecskeméti kórházban. Életrajzi regénye folytatásokban vasárnaponként olvasható a Hetedhéthatár honlapján.

Néhány műve:
    Petrozsényi Pál néven: Cirkusz (Felelős kiadó: Nagy Pál, Kecskemét, 1992).
    Nagy Pál néven: Az én német nyelvtankönyvem (Novum Verlag, Sopron, 2008).
    Petrozsényi Nagy Pál néven: Túrós puliszka (Ad Librum, Budapest, 2009)
    Életképek (Ad Librum, Budapest, 2010),
    Cirkusz (2. javított kiadás; Holnap Magazin, Miskolc, 2011)
    Egy tiszta lelkű ember (MEK, Budapest, 2011)
    Smekkerek (Terefere, történetek, színház; MEK, Budapest, 2013)
    Én, Petrozsényi Nagy Pál (Önéletrajzi dokumentumregény; MEK, Budapest 2014)
    A zene hullámhosszán (MEK, Budapest, 2016)
    A 3. Antikrisztus (MEK, Budapest 2017)
    Allah akbar! (MEK, Budapest, 2020)

2017-ben Cédrus-nívódíjat kapott dráma kategóriában