Turbuy Lilla

1965-ben született Nován, Zala megyében. Előbb az ELTE jogi karán, majd a BTK magyar szakán szerzett diplomát. 2008-ig bíróként dolgozott, azóta szabadfoglalkozású író, kritikus. .

Első novellája 1979-ben jelent meg a Kincskeresőben. Az 1990-es években több novellát és tárcát publikált, részben saját nevén, részben Novai Ágnes néven. 2001-től jelennek meg versei, főleg a Holmiban, Parnasszusban, Mozgó Világban. 2006-ban első helyezést ért el a Nők Lapja és a Révai Digitális Kiadó regénypályázatán, első regénye, az Eltévedt hold még ebben az évben megjelent. További kötetei: Üveghold (regény, Artemisz Kiadó, 2007), Szélrosta (versek, Parnasszus Könyvek, 2008), Titkosírás (gyerekversek, Artemisz, 2008), Kosársuli (ifjúsági regény, Móra, 2011), Viszlát, kosársuli! (ifjúsági regény, Móra, 2014), Locsolókannából elefánt (mesekönyv, Manó Könyvek, 2015).

2013-ban Talált szív című mesekönyvére Horváth Ildi illusztrátorral Aranyvackor Díjat kaptak, a mesekönyv ugyanebben az évben meg is jelent a Manó Könyveknél, 2015-ben pedig színpadi változatát bemutatta a Ciróka Bábszínház (r.: Kolozsi Angéla).

Nekünk nyolc?! című színdarabját 2016 áprilisában mutatja be a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház.

Irodalmi és színikritikákat is ír. Tagja a Szépírók Társaságának és a Színházi Kritikusok Céhének.


...
Nyomolvasó

Szerző: Turbuy Lilla

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Suta legenda

Szerző: Turbuy Lilla

Kategóriák:
Novellák és kisprózák

Közzétéve 1 éve

...
Apu, Te!

Szerző: Turbuy Lilla

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Tengerészcsomó

Szerző: Turbuy Lilla

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve