Király Denisa-Stiebel Sári - Kérem az unokám

Írta: Csak Nőknek!


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 310



Király Denisa - Stiebel Sári: Kérem az unokám

Kopogtak. Az ajtóhoz lépett, de, ha az ösztöneire hallgatna inkább úgy tenne mintha otthon sem lenne. A kopogás hatására a gyomra apró kaviccsá ugrott össze.

Tudta kik jönnek, de azért kilesett a kukucskálón.

Terebélyes, de alacsony asszony. Mellette hasonlóan széles férfi. Ötvenes korosztály.

Lassan elfodította a kulcsot a zárban.

Na szevasz. Hol van az unokám? törtetett be a lakásba a nő.

Most aludt el. Alig aludt valamit ma mondja csendesen.

Akkor ne aludjon mikor én jövök, majd alszik, ha nem vagyok itt! harsogta.

Kezet nem mostok? kérdezte félénken. Közben érezte, ahogy eléri kezét-lábát ugyanaz az érzés ami a gyomrában vetemedett. Utoljára érettségin érezte ezt, de akkor a sikertelenségtől félt, most mást féltett.

A hálószoba felé vezető útat igyekezett elállni.

Legalább mossanak kezet, ha a tömegközlekedésről jönnek egy hét napos babához gondolta.

Nem mostok kezet? Pici még, az orvos is megmondta vigyázni kell míg a babáknak kialakul az immunrendszere állt az asszony és a szoba közé.

Erre az megfordult vissza a fürdőszobához. Az erőszakos arckifejezés most már ellenséges színezetet is kapott.

De hál istennek kezet mosott. Legalább ezt elérte.

Viszont a fegyverhordozóként assziszisztáló társa úgy tett, mintha nem hallaná a felkérést.

Apa nem mos kezet? kötötte továbbra is az ebet a karóhoz.

Hallod menj kezet mosni! ripakodott rá férjére.

Az ember kelletlenül bement a fürdőszobába.

Megengedte a csapot, de nem mosta meg a kezét.

 

Az anyában vívott a gyermekét féltő ösztön és a tolerancia, mégicsak a férje szülei. Őáltaluk van gyermeke apja a világon. Nem érte nagyobb baj, felnevelték. Igaz, hallott pár hajmeresztő történetet tőlük, de mégiscsak túlélte a férje velük a gyerekkort.

A szobába belépő asszony azonnal megpiszkálta az alvó baba arcát mire az halk nyöszörgéssel felelt. A következő pillanatban kézbe vette majd háttal ülve az ajtónak a sarok felé fordult vele. Az amúgy is széles háta most mintha még szélesebbnek látszott volna. Teljesen eltakarta az anyja elől a gyermekét.

Édes kis csillagom, ne félj semmit, elviszlek én magammal, tudom, hogy nem jó itt neked, majd meglátod milyen jó lesz nálunk! – intézte első szavait elfúló hangon unokájához. Még a könnye is kicsordult az érzéstől ami elöntötte most, hogy végre kezébe foghatta unokáját. Erre várt. Elsőnek szerette volna kézbe venni, de arról lemaradt. Pedig mondta, hogy ő majd megy és haza is hozza a kórházból, meg hogy képen fogják csak látni otthon, mert beköltözik. Hiába mondta, megtagadták tőle, hogy az unokájával legyen. Ekkora méltatlanságot! El is panaszolta mindenkinek, hogy bánik a menye azzal a pici babával.

Megeszlek csillagom! - hajolt cuppogva a baba arcához.

Az ajtó résében álló anyát letaglózták a csecsemőjéhez intézett szavakat.

Mit is tehetne? Kapja ki a kezéből a picit és küldje el Isten hírével őket örökre? Vagy csapja fejen hátulról? Mi baja ennek az asszonynak? Bolond? Biztosan az, mert azt mondta majd ő rendezi a gyereket, mert hogy tudná azt valaki akinek még nem volt gyereke kergették egymást őrült sebeséggel fejében a gondolatok.

Hosszú percek teltek el, mire rászánta magát és kivette a matróna kezéből a halkan sírdogáló gyermekét. Nehéz volt elvenni tőle, szorította mintha attól félne elejti mikor átveszi.

Vettél műtejet neki? Kap enni eleget? kérte számon.

Anyatejen van, nem kell műtej válaszolta.

Nem hiszem, hogy van elég tejed, vékony vagy, nincsenek melleid. Nekem se volt tejem meg a lányomnak se.

Azt is egy cigányasszony szoptatta a kórházban.

Van elég, szépen gyarapodik mondta szinte magyarázkodva.

Na etesd csak meg azért sirat mert éhezik. Hagy látom! parancsolta .

Engedelmesen bemegy a szobába a picivel, behúzza maga mögött az ajtót, de kárnak. Követi és árgus szemekkel figyeli közben cöccög, ingatja a fejét.

Itt nincs tej fiacskám, ez üres, biztos hogy nincs! vonja le a konzekvenciát.

Vegyél te csak Sunarat! ajánlja egy ismert műtej nevét.

Fogtok ebédelni? kérdezi mikor kiszabadul kényszerű helyzetéből.

Fogunk.

Csak ennyi van, Anyu megfőzött nekem előre pár napra, hogy legyen mikor hazajövünk a kórházból! teszi eléjük az asztalra az ételt.

Keressek még valamit enni. – javasolja mikor látja gyorsan elfogyott az étel.

Jól laktunk, látod milyen keveset eszem és mégis hízok, hogy mitől azt nem tudom. A papa bezzeg eszik mindent, még éjjel is, zsírosakat is, ő attól ekkora, de én? – ingatja a fejét.

Na megyünk papa? kel fel az asztaltól.

Mehetünk! mondja a Papa.

Na szevasz, aztán vegyél azt a tejet, puszilom az én kis csillagomat! mondja búcsúzóul és úgy vonul ki az ajtón, mint Nagy Sándor a meghódított területekről.

Az ütközetben megsemmisítésre került az anya, a gyermek pedig járulékos veszteségeket szenvedett el több fronton is, és a harc még nem ért véget.