Móritz Mátyás

Életemből bő tizenöt évet töltött ki eddig az irodalom szeretete. A tizenöt év alatt, több antológiában is megjelentem, ezek közül is a Holnap Magazin köteteit venném előre, és legnagyobb sikeremnek a Napút kiadó évről-évre meghirdetett, tematikus haiku pályázatának 2012-es kiírásán elért elsőségemet említeném, illetve a NapKút kiadó a Káva Téka füzetek sorozat 101. darabja-ként, a Napút c. folyóirat 2016/1-es számában, A belakott magánzárka címen kiadott verses és prózás gyűjteményem. Ezt megelőzően, 2010-ben a NapSziget Alapítvány, az év lírai alkotása (Bánkuti Miklós) díját vehettem át. A világhálón, többek között, a Holnap Magazin oldalán olvashatóak virtuális írásaim, – ahogy mélyebb merítés a Magyar Elektronikus Könyvtár Oldala nyújt a munkásságomra kíváncsi és nyitott kedves olvasók számára. Nyomatatásban, és folyóiratban, a Nyomtatott Holnap Magazinban, a Klárisban, és nem utolsó sorban a Fedél Nélkülben találkozhatnak a nevemmel. Utóbbi lapban jelent meg első alkotásom, még a kétezres évek elején, melyet azóta talán tucatszor tucat követett. Legutóbbi nagy nyilvánosságot kapott megjelenésem, az Írók Boltjában való könyvbe-mutatással, és az Ünnepi Könyvhéten való dedikálással „járó”, a Menhely Alapítvány égisze alatt megjelenő, Fedél Nélkül 25. évi, jubileumi kötete (antológiája) volt, amely az Elmúlásunk hamutartója cím alatt jelent meg. Az alábbi válogatás, az első önálló könyvem, ami a 90. Ünnepi könyvhéten is szerepet kapott, amit egy az Örkény István Könyvesboltban való bemutatás előzött meg. 2019-ben a Magyar Kultúra Napján megrendezésre került Szárnypróbálgatók nemzetközi irodalmi pályázatán a Faludy György Irodalmi Műhely különdíját vehettem át, 2020-ban a 3. lettem, idén pedig, a próza kategóriában arany-okleveles.

Jelenleg a Holdhomok munkacím alatt, egy prózai köteten dolgozom, amely előreláthatólag, az idei Ünnepi Könyvhétre jelenik majd meg, a Kossuth Kiadói Csoporthoz tartozó Noran Libro Kiadó gondozásában, amelyből a „Valami egészen abszurd” írásom, a Holnap Magazin, X. évfolyam 2. számának (2019. második negyedév) Portré rovatában látott napvilágot, elsőként nyomtatásban.


...
Belső fagy

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Törvény téve

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
A végére jutva

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Valami nincsen rendjén

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 9 hónapja

...
Szívgyökér

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Narancsvirágok

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Invidiose

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Sokasodó kérdőjelek

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Szerelmes vers november elején

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Szívtavasz

Szerző: Móritz Mátyás

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja