Három-szögek

Írta: Fábián József


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 190



HÁROM-SZÖGEK

Akár a szorgalmas kupec zsibvásárban adok-veszek portékák, tárgyak, az emberek közötti társas, egyszerűsített kapcsolatokat is az érdek s haszon vezéreli. Minden pillanatnyi jólét hazug hallucináció csak. Fogyatkozik erkölcs, nemes jellem, segítő szándék – egyre zsugorodnak évszázadokat élt fák gyökerei, mert mindig van egy-egy gazdagabb haszonnal kecsegtető, kockázatos üzlet, mely elveszi az élhetőséget, vagy oxigéndúsabb, tisztább levegőt a térből.
Hibátlanoknak sejtik megalkuvó döntéseik az alkudozók, nagyhatalmú emberek. Hajszálgyökérzetét húsunkban egyre gyorsabban rágja szét a bomlófélben lévő salakanyag. Fáradt reménységek mögött vajon győzhet-e még az őszinte igazság?! A megtisztulás éhkopjait egyre nehezebb kivitelezni. Bennünk nyugvó, alamuszi férgek tanyáznak, míg a hűség galambjai mindenkire egyformán pottyantanak.
A hármas fullánk lehetőségével csupán csak kevesen élnek. Mikor szólni, cselekedni kellene, fejüket struccként homokba dugva inkább hunyászkodón hallgatnak megrendülten. Parányi, kósza lelkek féreg-arca alig kivehető immár agyonkozmetikázott lárva-rettenet sokadalmakból. Már senki sem kíván csupán önmagára hasonlítani. Pygmalion is inkább saját szobrot teremtett, nem ismervén eléggé önmaga gyarlóságait.
Hűltvérűvé ítélkezőknek tűnnek online társkereső oldalakra regisztrált hölgyemények. Nem vetik meg sem a Mercédeszt vagy a Porschét - de az egyszerű Skodákkal bizony sokan hadilábakon állnak. Kihallgatók s kihallgatottak gyermek-naivsága mögött körmönfont, agyafúrt manipulációk várakoznak lesben állva. Epévé változik a barátság is. Megérett emberi párkapcsolatok pribék cinizmus, gyilkos irónia lebutított kommunikációba süllyeszti az udvarlást!