Hányszor születik meg Jézus?

Írta: Toldi Zsuzsa


Közzétéve 4 hónapja

Megtekintések száma: 248



Hányszor születik meg Jézus?

Nagyon messziről érkeztek. Az asszony alig vánszorgott, áldott állapotban volt. Mellette férje haladt alázatosan. Láthatóan szállást keresett a két szegény, ők nem büszkélkedtek sem tanultsággal, sem gazdagsággal.
Nagy tömegen próbált utat vágni József, miközben nyugtatta Máriát. Az adót befizették, már nem eshet bántódás. A tömeg nagy hullámokat vetett, sürögtek ott férfiak, asszonyok, gyerekek. Az árusok kínálták a portékát, mások hangosan beszélgettek. Kevesebb volt a csendes. Nagy eseményre várhattak, minden úszott a fényben. A magas épületek közé csillogó-villogó égőket húztak ki a magasban, formáztak angyalt, fenyőt, őzet. Az emberfia
fohászkodhatott, nehogy tűz legyen. Néhányan bosszankodtak, minek ez, nagyobb szükség vár a fényre a hideg, háborús helyeken. Ők voltak kevesebben. A sátrakban mindenféle színek pompáztak, volt ott minden. Drága rongyok, szőnyegek, fényes edények, cukorkarikák, édesebbnél édesebb mézek. Gőzölgött a hús a serpenyőkben, forrt a bor, a hidegben, mint a füst, úgy kígyózott a meleg lehelet.
- Mire vártok, jóemberek? – kérdezte meg József, asszonyát átölelte egy meleg takaróval, a sok közül kérte szépen.
- Add csak vissza, vándor, nem tudsz eleget fizetni nekem érte – dühödött fel az árus, zsebeit csörgette. – Mire várnánk? Nem tudod? Ma éjjel születik meg Jézus.
- Ki az a Jézus?
- Ó, te tudatlan, te hitetlen! – fordultak feléjük többen is. – Majd ő fogja önmagát feláldozni érettetek- harsogták kórusban, s még valami szeretetről is lefetyeltek.
Most az egyik angyal kiáltozni kezdett. Csodás hírt hozott születésről, megváltásról, így mondta. Távolabbról kürtök, harsonák hangja is érkezett, de nem sokáig, mert egy kövér, rekedt angyal kinevette, elűzte.
- Jézus hol van? – nézett körbe József.
- Hát még mindig nem tudod? – röhögött a kövér angyal, most nyelt le egy diós bejglit, de még a töltött káposztával is szemezett. – Most fog megszületni! Vigadj! – bégetett, azzal a fényangyal szárnyára telepedett hintázni.
- Adjatok a várandós anyának helyet, hisz szülni fog éppen! – könyörgött egy pásztor, ő a betlehemes díszletből lépett ide.
- Nincs! Elfogyott! Az eseményre minden szálloda megtelt, egyébként is, ugyan miből fizetne! – ordított egy parfümárus, a kövér angyalt nemrég Black ópiummal fújta le, hogy illatos legyen.
- Jézus hiányzik – szólt csendben József. – Ha itt lenne, nem így lenne.
A Názáretben született Mária bólintott, első fájdalma gyötörte. Megint nem kapott szállást, miként Betlehemben. Jézus istállóban, sötétségben született.
Néhány alázatos, egyszerű ember nem értette a történteket.
- De hiszen már megszületett, sőt önmagát is feladta érettünk, hát akkor mit ünneplünk elvégre? – értetlenkedtek.
A csillag tisztán ragyogott az idei istálló felett, magasan, várak és kastélyok fölött, a mennyből mutatta volna az utat, ha figyelnek rá az emberek. Mert az embernek mindig újra és újra kell születnie lélekben. Egészen addig, míg békesség nem uralja a földet, s jóakarattal nem lesznek egymáshoz a megszületett lelkek a testekben. Míg az ember él, ez mindig így lesz. Minden évben megszületik Jézus, hátha egyszer megértjük, mi végre.