Tauber Ferenc

Sopronban születtem, 1960-ban. Az 5 km-re fekvő Ágfalván nőttem fel, kétnyelvű (n-m) családban. Jelenleg is itt élek.
A debreceni KLTE-n szereztem orosz-német szakos középiskolai tanári diplomát. Négy év gimnáziumi tanítás után a soproni pedagógiai főiskolára kerültem, ahol több tárgyat oktattam a német nemzetiségi óvóképzésben, és jól megismertem az óvoda működését. Ezt a soproni egyetem idegen nyelvi lektorátusa követte.
Mivel rendszeresen tolmácsoltam, fordítottam, 2011-ben ilyen profilú céget alapítottam, tolmácsvizsgával rendelkezem, azóta ebből élek.
Versekkel 30-40 éve foglalkozom, a soproni Katedra együttesnek alapító tagja vagyok, 4 hanghordozót jelentettünk meg vers-megzenésítésekkel.
Versfordítói tevékenységem nem régi, kb. 10 éve fordítok verseket. Eddig valamennyit feltettem a „Magyarul Bábelben“ c. honlapra (1000 db felett), de azt most már csak archívumként működtetik, azaz új szerzőt vagy művet feltenni oda már nem lehet.
A „Napvilág íróklub“ tagjai közé 2023 szeptemberében kerültem be, azóta oda naponta teszek fel egy verset.
Főleg németről magyarra fordítok, kb. 10 %-ban magyarról németre is. Rilkétől most közelítem a 300. lefordított verset, szerepelnek régi (Goethe, Heine, Lessing, …), modernebb (Morgenstern, Ringelnatz, Borchert, Hesse, Kästner …) és viszonylag „modern“ költők (Wolfgang Borchert, Ingeborg Bachmann, Robert Gernhardt, Christine Busta, Ulla Hahn …) is.


...
Ulla Hahn: Szőröstül-bőröstül

Szerző: Tauber Ferenc

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 3 hónapja

...
Robert Gernhardt: Bécsi átváltozás

Szerző: Tauber Ferenc

Kategóriák:
Fordítások

Közzétéve 2 hónapja

...
Wolfgang Borchert: Búcsú

Szerző: Tauber Ferenc

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 2 hónapja

...
Georg Trakl: Nyári szonáta

Szerző: Tauber Ferenc

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 1 hónapja