Poul Henningsen

1894. szeptember 9. - 1967. január 31., dán író, költő, kritikus, tervező mérnök és építész volt, dániában a két világháború közötti időszak ismert vezető alakja a kultúrális életnek, gyakorta csak PH-két hivatkoznak rá.

Ismert mérnöki alkotása az árnyékolt PH-lámpa.16 éves korában önfelpumpáló kerékpárt épített, ez rögtön ösztöndíjat jelentett számára a továbbtanuláshoz. Építészetet tanult, de nem szerzett oklevelet, inkább festőként és feltatlálóként akart érvényesülni. 1929-ben újságírónak szerződött, építészeti témában,  munkái az építészeti alkotások és a társadalom kölcsönhatásáról szóltak. A hármasan árnyékolt lámpaernyő rendszere ismertté tette,, de mérnöki, majd újságírói munkájával párhuzamosan irodalmi munkássága is elismerést hozott. Kritikusként dolgozott a Kritisk Revy lapban (Critical Review) 1926-1928, majd mellesleg tervezett egy zongrát (PH Grand Piano). 1933-ban jelent meg a Mi vcan a kultúrával (Hvad med Kulturen?) című, a dán kultúrális élettel foglalkozó műve, közben filmet készített.

1937-ben megtervezte saját házát, de csak 4 évet élt benne családjával. 1942-ben elvált, és elköltözött. Keményen kritizálta a nácikat, ezért 1943-ban a zsidó dánokkal együtt elmenekült Dániából Svédországba. Ez valószínűleg megmentette a haláltól, mert Wilfred Petersen, a dán nácik vezetője merényletet szervezett az ő és teljes családja kiirtására és háza felégetésére.

1945-ben visszatért Dániába. Megvált a kommunistáktól, és elszigetelődött. 1967-ben halt meg.