Juvencio Valle

Juvencio Valle, Gilberto Concha Riffo álnéven is ismert (1900. november 6. – 1999. február 12.), ismert chilei költő volt. A Premio Nacional de Literatura de Chile, a jó hírű költőknek odaítélt nemzeti díj kitüntetettje.
Életrajz

Valle a Nueva Imperial állambeli Villa Almagroban született 1900-ban. Szülővárosában egy általános iskolában tanult, de 11 éves korában családja Temucóba költözött, ahol egy gimnáziumban tanult, ahová a közeli családtagjai is jártak. kortárs Pablo Neruda. 1918-ban utazott először Chile fővárosába, Santiagóba, ahol két évig maradt; és elkezdte kifejleszteni a versírás képességét. 1932-ben a Santiagóban eltöltött idő tükröződött munkájában. 1938-ban Spanyolországba utazott, és az Ercilla magazinban tevékenykedett. Később visszatért Chilébe, és 1941-ben megnyerte Santiago önkormányzatának versenyét Nimbo de piedra című könyvével, amelyet a város négyszáz évének szenteltek.

Valle később Romániába, a Szovjetunióba és más kelet-európai országokba, valamint Kubába utazott. 1966-ban megkapta a Nemzeti Irodalmi Díjat (Premio Nacional de Literatura de Chile).

1999. február 12-én halt meg, 98 évesen.
Művek

    La flauta del hombre pan. 1929.
    El tratado del bosque. 1932.
    Nimbo de piedra. 1941.
    El hijo del guardabosque. 1951.
    Del monte en la Ladera. 1960.

...
Szabad lélek

Szerző: Juvencio Valle

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 4 hónapja