Gustav Suits

1883. november 18-án született az Orosz Birodalomban, Vönnuban, 72 éves korában, 1956-ban halt meg Stocholmban.
A legnagyobb észt költők egyikének tartják, Noor-Esti (Fiatal Észtország) irodalmi mozgalom korai vezetője volt.

16 éves korában közölte első kritikai esszéjét az Uus Aeg (Új Idők) folyóirat, 1989-ben publikálta ugyanott első versét, a Vízililiomokat.

1901-től nyarait német és francia korrepetítorként töltötte, ugyanabban az évben alapította meg az "Irodalom Barátai (Kirjanduse Sõbrad) csoportot.

 

1921 -ben ő lett az első, aki középiskolás szint utáni szinten tanította , az irodalmat Észtországban. Ő alapította meg az észt akadémia irodalmi társaságát 1924-ben.

1941-ben minden kézirata odaveszett házával együtt. 1944-ben elmenekült családjával és körülbelül 70 000 más észttel együtt a szovjetek által megszállt Észtországból. Ezután Stockholmban élt.

Költészete a személyes és általános elemek kömbinációja. Gyakran foglalkozik az észt történelemmel, és az emberiség sorsával. Harcos, romantikus és csalódott hangú versei gyakran tartalmaznak szimbolumokat, használnak metafórákat és allúziókat.


...
Vég és kezdet

Szerző: Gustav Suits

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve