Gonzalo Millán Arrate (1947. január 1. – 2006. október 14.) chilei költő, a hatvanas évek úgynevezett generációjának egyik legismertebb alakja, amelynek ő volt a legfiatalabb képviselője.
Gyermekkorát a La Chimba negyedben, Recoletában töltötte.
Első munkája a elbeszélés volt, a Chumbeque regény, amelyet 18 éves korában írt, és amelyet nem adott ki. Ez a prózai kudarc arra késztette őt, hogy meghozza azt a döntést, hogy a költészetnek szenteli magát.
A középiskola befejezése után 1968-ban beiratkozott, hogy irodalmat tanuljon a Concepcióni Egyetemre, ahol tagja volt az Arúspice csoportnak, amely kiadta az azonos nevű folyóiratot. Ugyanebben az évben jelent meg első verseskötete, a Relación personal.
Miután befejezte tanulmányait Concepciónban, belépett a santiagói Katolikus Egyetem Kommunikációs Művészeti Iskolájába, de az 1973. szeptember 11-i katonai puccs miatt Millán száműzetésbe vonult. Mexikóba távozott, de nem tudott letelepedni, így Panamába költözött feleségével és lányával, egy mindössze egyhetes vízummal.
Innen Costa Ricába ment, ahol egy évig élt, hogy végül Kanadában telepedjen le. A New Brunswick-i Egyetemen spanyol amerikai irodalomból szerzett mesterdiplomát, és más chileiekkel együtt megalapította a Cordillera kiadót.
1984-ben visszatért Chilébe, de nem maradt sokáig: 1987-ben Hollandiába költözött, ahol egy évtizedig élt. 1997-ben végérvényesen visszatért, és kiterjedt tanári munkát végzett.
Roberto Bolaño - akivel Millán 1978-ban, egy spanyolországi utazás során találkozott Barcelonában - azt írta, hogy "Millán költészete, amely nemcsak a chilei panorámában, hanem a latin-amerikai panorámában is az egyik legkövetkezetesebb és legvilágosabb, néhány évig az egyetlen polgári költészet a papi költészet lavinájával szemben."
Millán vizuális költészettel is foglalkozott, és kiemelkedő munkát végzett a plasztikai művészetekben, egyéni kiállításokat tartott Chilében, Kanadában, az Egyesült Államokban, Svédországban és Hollandiában.
Chilében megalapította és szerkesztette az El espíritu del valle című versesmagazint; angol, francia és holland fordító is volt, versei angolul jelentek meg.
59 éves korában, 2006. október 14-én halt meg tüdőrákban, és másnap elhamvasztották maradványait.
Elismerései:
Pedro de Oña-díj 1968 a személyes kapcsolatért
Pablo Neruda-díj 1987
A 2003-as Altazor Költészeti Díj döntőse Chiaroscuro-val
Nemzeti Kulturális Tanács díja 2003 Chiaroscuro számára
Altazor Költészeti Díj 2006 az emlékezet önarcképéért
Kritikusok díja 2006 az emlékezet önarcképéért
Nemzeti Könyv- és Olvasótanács díja 2006-ban az emlékezet önarcképéért.