Szösszenetek

Írta: Wessely Gábor


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 285



(Nép)lapos idők
50 szösszenet, 2022 tavaszán

A magyar sajtó feketekrónikáját írjuk. Azzal is, hogy nem írunk.
*
Az író az ország lelkiismerete. Nagy a baj, ha hallgat.
*
Nem vagyok abban a helyzetben, hogy véleményem lehessen.
*
Kérdések nélküli interjúk, újságírók nélküli sajtótájékoztatók, a lényeget mellőző publikációk.
Szakmai sterilizáció.
*
Géplapgyártás. Szövegmező-előállítás. Mennyiségi tartalomszolgáltatás. A sokba majdcsak
belekerül valami lényeges is!
*
A jó szerkesztő: szűrő. A rossz: akadály.
*
Az író dolga, hogy kortárs legyen.
*
Olyan környezetben kell létezni, amilyen van.
*
Ahol a pénz megjelenik, ott minden elértéktelenedik.
*
Az egyszerű emberekről szóló írások csak akkor hitelesek, ha a filléres örömökért odadobott életet ábrázolják.
*
Életed jobbra fordításához ma az kell, hogy rosszabbá válj.
*
Magyarországon nehéz európainak lenni.
*
Magyarország a nagy eshetőségek hazája.
*
A szóbeszédnél hatékonyabb információs eszköz nem létezik.
*
Pletykálni arról a legédesebb, aki nem pletykás.
*
Tyúkok között furcsa a pacsirta.
*
Előfordul, hogy az ember megzavarja a kutyák nyugalmát.
*
Kétségbe esett emberek tesznek kétségbe ejtő dolgokat.
*
Nagy balhé lehet abból, ha a kisember nem kap lehetőséget a felemelkedésre. S még nagyobb, ha kap.
*
Beleszarni könnyű. Kipucolni nehéz.
*
Ahol tehetségtelen ripacsok tündökölnek, ott a tündökletes tehetségeket titulálják ripacsoknak.
*
A tündökölni vágyó embert nem zavarja, ha tehetségtelen.
*
Mindenki pontosan tudja, hogy a világ jobbításáért mit kéne tenni – másoknak.
*
Aki valamilyen, annak fel kell készülnie a semmilyenek gáncsoskodására.
*
Az írott szó csak azokra hathat, akik olvasnak.
*
A szó opál, az írás meg smaragd.
*
Gondolataim egy töredékét lejegyzem. Írásaim egy töredékét olvassák.
*
A korosodó költőt már nem lelkesíti, ha tehetséges kezdőnek tartják.
*
Fontos, hogy az írás legyen több, mint a beszéd. Ahogy a festmény is legyen több, mint a fénykép.
*
Az ész bajjal, az ostobaság zajjal jár.
*
A forradalmárok hite vak. Képesek még azt is elhinni, hogy a nép forradalmár.
*
A nép, a megtorlásban sosem rest.
*
Azokat az embereket kedvelem, akik többet tesznek a világhoz, mint amennyit elvesznek belőle.
*
Az önző ember megszerezni és kisajátítani akar. Az önzetlen gyönyörködni és gyönyörködtetni.
*
Akinek van humora, de nem szórakoztat, nagyobb aljasságot követ el, mint az, akinek nincs, de viccelődik.
*
A kétértelműség legyen egyértelmű!
*
Szellemes légy, ne röhejes!
*
Az értelmiség elemzi az élet problémáit. Kiutat keres, szervez, tervez, bírál, harcol, számon kér és szankcionál. A többiek élnek.
*
Egy hamis világkép forgalomban tartásához megbízható kortársak kellenek.
*
Történelmi hitelesség: Hazudjunk egyformán elvbarátaim!
*
A politika az elhintés és elhitetés művészete.
*
Aki elvhű: megbocsát. Aki beadta a derekát: kérlelhetetlen.
*
Nagyot vétettek ellenem. És ezt nem tudják megbocsátani – nekem!
*
A másság elfogadását mindig másoktól várjuk. Mi nem alkuszunk!
*
Elvtársak! A lényeg, hogy mi tájékoztassuk a világot, és ne a világ tájékozódjon – felőlünk!
*
Az adott keretek felrúgói új kereteket fabrikálnak. Amelyeket majd mások rúgnak fel.
*
Aki uralkodni akar az embereken, nagyon kiakad, ha megtudja, hogy más is uralkodni akar rajtuk. Ezért törnek ki a háborúk.
*
Szabadság! Erre vágyik minden ezredik ember a Földön. Minden tízezredik tudja is, hogy mi az, minden százezredik élne is vele, ha lenne.
*
A gondolat, a szó és a tett összhangja. Aki fontosnak tartja, dolgozik rajta.
*
Az ember vagy gondolkodik, vagy cselekszik. Ha a kettőt egyszerre teszi, azt hívják alkotásnak.