Semjén Liliána-Bak Zsuzsanna - Mélypont

Írta: Csak Nőknek!


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 262



Semjén Liliána-Bak Zsuzsanna: Mélypont

– Ettől már nincs lejjebb – sóhajtott Ági a fürdőszobában, és figyelte a mosogatóvízben elmerülő edényeket.
Otthagyta, hogy ázzanak egy kicsit. Kilépett a helyiségből, és a rövid folyosót elhagyva a konyhához ért, ami teljesen egybenyílt az ebédlővel. Választhatott a deszkapalló vagy a beltéri homokozó között. Nem volt kedve a pallóhoz. Lelépett a fél méterrel alacsonyabb aljzatra, és átsétált a homokozónak látszó konyhán. Már egy hónapja elkezdték a helyiség aljzatának újraszigetelését, ők maguk némi rokoni segítséggel. Fel kellett verni a csempét és a betont. Ki kellett hordani az összes homokot az aljzat alól, és megtölteni jobban szigetelő, vízzáró anyagokkal.
„Legalább az a mester eljöhetett volna! Pedig olyan hihetően ígérte” – húzta el a száját Ági.
Fellépett az ebédlő csempéjére, és kinézett az ablakon. Éppen az utolsó talicska homokot tolta ki a férje. A kisebbik fia ujjongva követte a megrakott játékdömperével, így ő is részese lett az utolsó kör megkönnyebbülésének. Még nézte egy ideig őket és az előttük húzódó homokdombot. Majd visszafordult és könnyedén végigsétált a deszkapallón, nehogy elunja a játszóteret. Újra belépett a fürdőszobába, a mosogatógép elé állt, és a tetején fekvő lavórban elkezdte tisztára mosni az edényeket.
– Anya! Mehetek fürödni? – kiabált a nagyobbik fia a tv előtt ülve.
– Még nem! Még tizenöt perc! – válaszolt és folytatta a mosogatást.
Tíz perc múlva halk nyögéssel beletette a teli lavrot a kádba. Fölé görnyedve átszedte a mosogatószeres tányérokat a mellette lévő kisebb lavórba, amiben az öblítővíz ringatózott.
Ahogy tompa csörrenéssel belemerültek az első tányérok, a víz felszínén fennmaradó habbuborékok is ringatózni kezdtek, mintha kicsi tavirózsák lennének.
Ági a mosógépről a mosogatógépre tette át az edényszárítót, majd beleállította a tiszta tányérokat. Az öblítés műveletsorát még a poharakkal és az evőeszközökkel is végigcsinálta, mire mindkét lavórban már csak víz maradt.
– Anya, de miért nem használod a mosogatógépet? – lépett be a fürdőszobába a nagyobbik fia.
– Mert nincs hova bekötni. Csak a mosógépnek van leállása – egyenesedett fel.
– És nem lehet annak is csinálni?
– Nem, mert nem is tudnánk lenyitni az ajtaját. Nincs hely, látod? – mutatott körbe a fürdőszobában.
– Ja, tényleg, lefelé nyílik – mosolygott a fiú. Ági bólintott.
– Ettől már nincs lejjebb – megkönnyebbülve mosolyodott el. Kiürítette a lavrokat, egymásba rakta, és a mosógép tetejére tornyozta.
– Tiéd a fürdőszoba – hagyta ott a fiát.