Sólyom Tamás

Három évet klasszikus gitározni, tíz évet pedig klasszikus éneket tanultam.

1980-ban alapító tagja voltam a versek megzenésítésével foglalkozó Szélrózsa együttesnek. A zenekarral közösen, éveken át klubokat működtettem, igen nagy közönségsikerrel. 1983-ban a Szélrózsával hivatásos előadóművészi engedélyt szereztem. Számos TV és rádiófelvételt készítettünk, majd több száz hazai és néhány külföldi fellépés után 1987-ben az együttesnek nagylemeze jelent meg a Hungaroton kiadásában.

Felkérést kaptam több mozgásszínházi előadás zenei betétjének megírására, közös műsorokat készítettem Méhes Csaba pantomímszinésszel. Az alternatív színházi műfaj technikájával a Berger Táncegyüttes kapcsolt össze először, majd a Méhes produkciók fény,- hang- és szinpadtechnikáját kezdtem csinálni, ez a munka a mai napig is tart. Az Ő ajánlásával kerültem az Artus Színházhoz, melynek éveken át a hang- és színpadtechnikusa voltam.

A Szélrózsa zenekar felbomlásakor 1990-ben gyermekeknek készült önálló műsoros kazettát jelentettem meg, “Tudom én már, mit csinálok” címmel.

Néhány hónappal később régi zenekarbeli társammal Silling Tiborral újra közös munkába kezdtünk. Több verses-zenés összeállítást készítettünk. Az irodalmi estekkel, a rendhagyó irodalomórákkal és a gyermekműsorokkal bejártuk az egész országot.

1991-től három éven át működtettem nagy sikerrel saját klubomat, a Skatulya klubot, ahol pop és rockzenekari koncerteket szerveztem. Itt került először színpadra szerzői albumom anyaga is, melynek zeneszerzője, szövegírója, énekese és gitárosa is vagyok egyben. A "Wesselényi utca 57." című kazetta és a CD 1996 novemberében jelent meg.

1993-ban a PolyGram-Zebra kiadótól felkérést kaptam egy magyar nyelvű Simon & Garfunkel válogatás elkészítésére és megjelentetésére (A csend hangjai címmel), amelyen énekeltem, gitároztam, és a magyar szövegek egy részét is írtam, zenésztársam Silling Tibor volt.

1995-ben Dolák-Saly Róbert új lemezfelvételének egyik zenei rendezője és énekes közreműködője voltam.

1996 végén került bemutatásra az Íróasztalmese című báboperettem, melynek forgatókönyvét, zenéjét és szövegét írtam. Zenei anyaga és a darab meséjének rövidített változata kazetta formájában ‘96 karácsonyán került a boltokba csakúgy, mint a "Tudom én már, mit csinálok" című kazetta 2. kiadása.

1996 novemberében fejeztük be egy megzenésített versekből készült kazetta stúdió munkáit, melyet Silling Tiborral közösen készítettünk, a címe: Útravaló.

1996 végén a Dream Team színház Apokalitka című darabjának zenéjét írtam.

‘97 elejétől öt éven át a TV-11 Gazdagréti kábel TV külsős szerkesztő - műsorvezetője voltam.

1997 elejétől Méhes Csaba legújabb darabjában a Robinzon torzó-ban játszom.

Az év vége felé összeállt egy zenekar, amely a saját dalaim előadására vállalkozott. Néhány sikeres fellépés után (pl.: Budai Parkszinpad...) kiderült, hogy józan megfontolásból egyszerűbb formációra van szükség. Ezért az alkalmi társulásból Antoni Arnolddal (Arni) elkészítettük a produkció könnyen mozgatható változatát. (Két akusztikus gitár, ének.)

1998-ban vokalista közreműködője voltam Nagy Natália első szólólemezének.

1999 végén megalakult a Sólyom és a Melankolikusok együttes. A zenekar tagjai: Antoni Arnold (akusztikus gitár), Dudás Viktor (dob), Megyeri László (basszusgitár), és Sólyom Tamás (akusztikus gitár, ének). Rendszeres klubkoncerteket tartottunk a Kolibri Pincében, az Andrássy úton.

2000-től megszűnéséig az Instrument magazin szerkesztőbizottsági tagja voltam, és rendszeresen jelentek meg cikkeim, írásaim. A honlap "Irományaim" alfejezetében ezek közül találhatók azok, amelyek megítélésem szerint mindenki számára érdekesek lehetnek.

2001 elején a Melankolikusok átalakult. A zenekar tagjai: Antoni Arnold (akusztikus gitár), ifj. Födő Sándor (ütőhangszerek, zongora), Pál Kriszta (cselló), és Sólyom Tamás (akusztikus gitár, ének). Folytattuk a Kolibri Pincében a koncerteket, játszottunk a Trafóban, rendszeresen a Benczúr Klubban, felléptünk a Művészetek völgyében Vigándpetenden és Öcs községben, a Fonó színpadán.

2001 végén a Yellow stúdióban, a Fonó Records finanszírozásával elkészült, és a boltokba került a Sólyom és a Melankolikusok Tükör című CD-je.

2005-ben megalakítottam a Tonett zenekart, amely akusztikus hangszerekkel, és többszólamú énekkel magyar költők megzenésített verseit adja elő.


...
József Attila Vers-Dal Fesztivál

Szerző: Sólyom Tamás

Kategóriák:
Hírek

Közzétéve 1 éve