Rudolf Georg Binding

(1867. augusztus 13.  – 1938. augusztus 4.) német író volt. Elsősorban az Első Világháború idején szolgálatot teljesítő tisztként írt naplójáról ismert.

Svájvba, Báselben született és Strarnbergben halt meg. Orvostudományt és jogot tanult. Az Első Világháború kitörésekor már negyvenhat éves volt, tisztként lett katona. 2016-ban 4 hónapot Galíciában töltött, majd a nyugati fronton volt. 

Levelei és naplója Egy fatalista a háborúban címen jelent meg 1927-ben. Háborús versei azonban csak halála után,. 1938-ban jelentek meg.in 1938.

Binding soha nem volt tagja a náci pártnak, és nyilvánosan elhatárolta magát annak egy akciójától, de hozzá való viszonya nem volt egyértelmű: a nemzeti újjáéledés lehetőségét látta benne.

1933-tól remélte, hogy elveheti magántitkárnőjét, angol tolmácsát, Elisabeth Jungmant, de a Nürmbergi Törvények ebben megakadályozták. 1933-ban Binding aláírta Göbbels Gelöbnis treuester Gefolgschaft - ját Hitler támogatásáról és a hozzá való hűségről.

Megjelent művei:

  • Aus dem Kriege. Rütten & Loening, Frankfurt-am-Main 1925; angolul  A Fatalist at War,ford. Ian F. D. Morrow, tr., Allen & Unwin, London 1929 and Houghton Mifflin Company, Boston and New York 1929
  • Das grosse Rudolf-G.-Binding-Buch. Eine Auswahl aus dem Werk. Bertelsmann, München 1979 ISBN 3-570-05173-0
  • Der Opfergang. Eine Novelle. (53. edition, Insel, Frankfurt am Main 1993 ISBN 3-458-08023-6)

 


...
Szerelem

Szerző: Rudolf Georg Binding

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 8 hónapja