Roy Campbell

Ignatius Royston Dunnachie Campbell, better known as Roy Campbell (1901 október 2. –1957. április 23.), dél afrikai költő, fordító és szatírikus humorista.

Jelentős dél afrikai családban született skót, hugenotta és skót-ír felmenőkkel. Családja az oxfordi egyetemre szerette volnna küldeni, de nem sikerültek a felvételi vizsgái, ezért a londoni bohém irodalmi életbe sodródott az egyetem helyett.Első verse, a The Flaming Terrapin rögtön az angol irodalmi élet legfelső köreibe emelte. De a Voorslag című irodalmi magazin szerkesztőjeként dühöt váltott ki azzal, hogy a hozzá hasonló fehér dél afrikaiakat rasszizmussal és parazitizmussal vádolta meg. Campbell elvesztette állását, és még saját családja is kiközösítette. Mielőtt Angliába ment volna családjával, egy szatírikus eposzt, aThe Wayzgoose-t írt Alexander Pope és John Drtyden stílusában, a dél afrikai rasszizmus ellen.

Előbb a Bloomsbury Group-hoz csatlakozott, majd miután felesége elhagyta, a Bloomsbury Grouppot sznobnak promiszkousnak és nihilistának tartva otthagyta őket. Az ismét csak Pope és Dryden stílusában megírt  The Georgiad szatírája feleségén állt bosszút, akinek dolgai közismertek voltak, ám ez a szatíra rongálta Capbell hírnevét.

2012-ben Tim Cartwright a Sunday Timesnek írt cikkében Dél Afrika legjobb költőjének nevezte.


A zulu lány
A zulu lány

Szerző: Roy Campbell

Kategóriák:

Közzétéve 2 éve