Matyis Sára

1999 február 24.-én láttam meg először a napvilágot Ipolyság (Šahy) városában. Egykeként nevelkedtem Ipolyfödémesen (Ipeľské Úľany), az általános iskolát pedig szülővárosomban végeztem mint a Pongrácz Lajos Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola diákja. Mindezek mellett az ipolysági Művészeti Alapiskola növendékévé váltam képzőművészeti szakon. Bekapcsolódtam több belföldi és nemzetközi rajzversenybe is, amin kiváló eredményeket értem el. Már kisiskolás koromban érdekeltek bizonyos témák, mint az asztronómia, pszichológia, biológia, vallás, különböző népek kultúrája stb. Az első versemet kb. 9 évesen írhattam. Írói képességeimet (ha lehet így nevezni) nem mondanám sem frappánsnak, sem ügyesnek, bár dédmamám továbbra is biztatott a körmölésre. E szokásomat a mai napig űzöm. Nagy fordulópontot jelentett életemben a pályaválasztás. A másik nagy szerelmemmel jegyeztem el magam, mikor ugyanis a rajzolás mellett döntöttem. Az otthonomtól 100 km-re lévő gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskolára való sikeres tehetségvizsga után nem volt más hátra, mint teljesíteni az iskolapadban és fejleszteni képességeimet. Óriási élményt nyújtott számomra az iskolánk Erasmus által megnyert szakgyakorlata Budapestre, melyen három héten keresztül dolgozhattam a Pesti Est nevű programmagazinnál mint grafikus. Ma már harmadik évemet töltöm Gútán (Kolárovo) reklámgrafika szakon. Az iskola mellett szívesen járok motorkerékpározni a szüleimmel, akiknek egy élet sem lenne elég meghálálni önfeláldozó munkájukat, türelmüket és legfőképpen odaadó szeretetüket. Hamarosan vár rám az érettségi, amire egy év múlva kerül sor, ezután pedig szeretnék tovább tanulni, ám hogy milyen főiskolán ill. egyetemen, még a jövő titka.