Lajtai Gábor

Lajtai Gábor

Lajtai Gábor(Budapest,1969.február 25. - 2020. augusztus 23.) költő, szerkesztő.
Apja Lajtai Pál (1949) intarziaművész, anyja Buza Katalin (1951) díszítő festő. Tanulmányokat folytatott a pécsi JPTE művelődésszervező szakán, különböző könyvkiadóknál tipográfusként, művelődési intézményekben művelődésszervezőként és információs munkatársként dolgozott.
1990óta számtalan kiadvány (szépirodalmi könyv,antológia,folyóirat,prospektus, akcidens nyomtatványok) szerkesztését, lektorálását illetve nyomdai előkészítését végezte el.1998.november 17-énlétrehozta és azóta üzemelteti aMagyar Művészeti Portált.2001.március 1.óta főszerkesztője aNapSziget a művészetekértfolyóiratnak.2005.május 10. óta elnöke a Vörösmarty Marcell író (Hangszínház) által létrehozott, a fentieket gondozó NapSziget a Művészetekért Alapítványnak. Jelenleg a fenti Alapítvány ügyintézőjeként valamint műszaki szerkesztőként keresi kenyerét.1997-es sikertelen első házassága (Lajtai Katalin) után2005.szeptember 17-énmásodszor is házasodott (feleségeLajtai Kadocsa Klári, aki2006tavaszán fiúgyemekkel(András)ajándékozta meg.
2001.május 1-jeóta tiszta jövedelmének 17%-ával járul hozzá a magyar művészeti és kulturális élet szereplőinek és alkotóinak népszerűsítéséhez. E gesztus nyomán azóta egyre több magánszemély és intézmény támogatja aNapSziget a Művészetekért Alapítványcéljainak megvalósulását.
1995-ben illusztráltaNérya:Forrásc. verseskötetét.1986óta különböző folyóiratok,1995-től antológiák közlik írásait,1999-től rádióműsorok,2001-től televíziós híradások számolnak be munkásságáról,2002-től kezve internetes magazinokban és fórumokban,2004óta már magánszemélyek blogjaiban is rábukkanhatunk verseire.

Verseskötetei:
Kikelet (AnagrammA, 1994)
MANNA-versek (AnagrammA, 1996, társszerző: Máté Mária)
Fénytölte (Krúdy Gyula Irodalmi Kör, 1999)
Csontpalást (NapSziget a Művészetekért Alapítvány, 2014)

Elismerése:
Bodnár István Irodalmi és Művészeti Oklevél (2005)


Lajtai Gábor barátunk, alkotótársunk 2020. augusztus 23-án elhunyt.


...
Vigyázz rám!

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Feladat

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Szerelemszonett

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Szókimondó

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Virrasztó

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
A bagzó őskaján

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Túl a határon

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
túlÉlés

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
A becsvágyról

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Értem üzennek

Szerző: Lajtai Gábor

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve