Szekeres Henriett - Barátságból szerelem

Írta: Csak Nőknek!


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 278



Szekeres Henriett: Barátságból szerelem

Mimi négy évvel volt idősebb Bercinél, aki öccsének, Balázsnak volt a legjobb barátja. Berci és Balázs minden percüket együtt töltötték. Balázs egy elkényeztetett gyerek volt, aki mindent megkapott, már gyermekként tudta, felnőve busás örökség vár rá. A két fiú sokat segített a családi
kertészetben. Anyjuk már rég meghalt, az idősebb Balázs pedig egy súlyos betegség miatt váratlanul abbahagyta a kertészet vezetését. Így egyik napról a másikra a kertészet Balázs nyakába szakadt. Eközben Mimi a fővárosban folytatta egyetemi tanulmányait. Nem sokat foglalkozott az otthon történtekkel, főképp nem a kertészettel. Noha korábban ő volt a tulipánok szakértője. Neki a fővárosi élet volt fontos, a csinos, nőiesen szexi öltözék, amihez a tűsarkú cipellő szinte elengedhetetlen, a tanulmányai befejezése, no és az Ausztriából származó Georg nevű komolynak tűnő barátja. Miután végzett a vizsgáival, és Georg is hazalátogatott, Miminek már nem volt miért a fővárosban maradnia.
Otthon kihasználta az alkalmakat, amikor öccsével és Bercivel lehetett. Ritkán találkoztak, évente, ha egyszer. Hetek óta hármasban dolgoztak a kertben. Ilyenkor úgy érezték, mintha visszaszálltak volna gyermekkorukba. Balázs örült, amiért két dolgos kéz szorgoskodott a fólia  sátorokban, valamint a virágföldeken. Ő addig próbálta magát utolérni az irodai papírmunkákban. Mimi és Berci élvezettel tevékenykedtek a szépséges virágágyások között. Elfelejtették, hogy nehéz munkát végeztek. Mimi a fejébe vette, hogy amíg nem kell az egyetemre visszatérnie, egy egyedülállóan szépséges vörös színben pompázó, díjnyertes tulipánfajt fog termeszteni. A nő nem győzte várni a reggeleket, mert tudta, a kertben aznap is kettesben lehet Bercivel. Restellte bevallani magának, hogy egyre kevesebbet gondolt Georgra. Mivel a napjait Bercivel dolgozta és bolondozta át, a gondolatait is a férfi töltötte ki. Szívesen nyugtatta szemeit Berci magas, karcsú, ugyanakkor erőtől
duzzadó termetén. Érezte, szíve hevesebben lendült meg, valahányszor tovább merült el mélybarna szemeiben. Nem tudta, vajon Balázs mit szólna, hogy talán többek pusztán barátoknál. Elsősorban, mert Berci nős, ugyanis a férfi korán lett férj és apa.
Történt egyszer egy délutánon, hogy Mimi és Berci az egyik virágágyás mellett ültek, mikor a nő megszólalt:
- Emlékszel, te mindig Leventével húztál, hogy tetszik nekem és szerelmes vagyok belé? Most minden szándék nélkül elmondom, te voltál az, aki több mint tíz éve tetszettél, s tetszel nekem a mai napig.
Mimi mindezt azért merte elmesélni, mert komolyan úgy gondolta, köztük nem történhet semmi.
Ezek ellenére lassan, de biztosan mind jobban megtetszett neki Berci. Váratlan bejelentését maga sem értette, ugyanakkor látta szavai mekkora hatással voltak a férfira. Viselkedésében teljesen megváltozott, bizonytalan és zavarodott lett a nő társaságában. Minden alkalmat  egragadott, hogy Mimi közelében lehessen. Mimi igyekezett a szerelem gondolatát is elhessegetni magától.
Néhány héttel később, egy délutánon ismét kettesben maradtak a kertben. Mimi a tulipánjait iparkodott dédelgetni, hogy valóra váltsa a díjhoz fűzött reményeit. A cserepekbe egyszerre több hagymát helyezett, majd lazán rájuk szórta a puha feketeföldet, megöntözte tápoldattal dúsított vízzel, végezetül mohával fedte be mindet, hogy ne száradjanak ki. Gyengéd mozdulataiból kitűnt,
mennyire szívén viseli a virágok sorsát. Ahogy ott bíbelődött hirtelen árnyék vetült rá. Felnézett, s Bercit látta, amint mosolyogva gyönyörködik benne.
-Látom, igazán a szíveden viseled a tulipánjaid sorsát. Örülnék, sőt, mit nem adnék érte, ha egyszer engem pátyolgatnál ekkora áhítattal.
-Miről beszélsz Berci, nem elég neked, hogy hetek óta veled töltöm a napokat? Valamit muszáj hagynom a feleségednek is. Pátyolgasson ő.
-Mimi, azt hittem te is érzed, hogy a vallomásod óta megváltoztak közöttünk a dolgok.
A nő zavartan állt fel. Nézte a férfi szintén zavart arcát, fejét felé fordítva épp szólásra nyitotta volna ajkait, amikor a mellette álló, föléje hajló Berci hirtelen lecsapott azokra. Gyors és félénk csók volt. Ezután kapkodó, apró csókok következtek, amelyek mély, szenvedélyesekben  végződtek. Nem tudhatták, hogy Balázs abban a pillanatban lépett ki az irodából. Annyira elmerültek egymásban, hogy észre sem vették. Balázs döbbenten nézte kettejüket, majd visszasietett az irodájába. A csókok végén Mimi kiszakította magát Berci ölelő karjaiból és futásnak eredt.
Zavarban volt és szégyellte magát, hisz neki ott volt Georg, Bercinek a felesége, végül mindkettőjüknek ott volt Balázs. Tépelődései közt arra jutott, megmondja Bercinek, felejtsék el a csókokat, s jobban teszik, ha mostanában nem találkoznak. Legalábbis kettesben biztosan nem.
Másnap reggel ismét a tulipánokkal volt elfoglalva. Legalábbis próbált úgy tenni, mintha neki ez volna a legfontosabb. Bercit a távolabbi szabadföldi ágyásokban látta, amit nem is bánt. Nem sokra utánuk kerékpáron Balázs érkezett. Mimi látta, hogy pár perccel később öccse sietve megy Bercihez. Beszélgettek a távolban, amit ő természetesen nem hallhatott, ezután együtt jöttek oda hozzá. Mimi észrevette Berci mérhetetlen zavarát, amit a férfi igyekezett fesztelennek látszó viselkedéssel leplezni. A nő is iszonyatos mód kínlódott, de azzal magyarázta, hogy irtó nehéz éjszakát tudhat maga mögött. Balázs látta rajtuk a szenvedést. Néhány percig beszélgettek még a semmiről, majd Balázs így szólt.
-Szeretnék valami fontosat közölni veletek. Úgy döntöttem, miután apa többé nem tér vissza az állapota miatt, hogy eladom a kertészetet. Ne haragudj Mimi, de azt érzem, tanulmányaid végén nem fogsz visszajönni. Túl sok, túl nagy falat nekem ez.
Mimi és Berci nem tudták, mit mondhatnának. Egész idő alatt kerülték a másik tekintetét. Úgy érezték, Balázs lépése megkönnyítette a dolgukat. Balázs pontosan tudta, miért döntött így. Anyjuk halálát apjuk csalásának köszönhették. Az idősebb Balázs anno összeszűrte a levet egy helybeli tanítónőcskével. Az ezután következő események, botrányok annyira megviselte a házaspár mindkét tagját, hogy az asszony idegronccsá vált, végül egy intézményben halt meg. Az apjuk pedig orvosi kezelésre szorult élete végéig. Miután Balázs meglátta nővérét és barátját, Bercit összeborulni, úgy gondolta, több családi tragédiát már nem bírna el. Ezért döntött a kert áruba bocsájtása mellett. Mimi és Berci soha nem tudták meg a kert eladásának valódi okát.