Rendezvenyek a József Attila Emlékhelyen 2018 áprilisában

Írta: Megyesi Nagy Imre


Közzétéve 11 hónapja

Megtekintések száma: 296



Rendezvenyek a József Attila Emlékhelyen 2018 áprilisában

Kedves Olvasó!

 

Abban a megtiszteltetésben van részem, hogy lapunk eddigi történetének egyik legjelentősebb eseményéről tehetek bejelentést!
Az A Hetedik és a József Attila Társaság elvi megállapodása értelmében a most megjelenő irodalomtörténeti szempontból kiemelkedő jelentőségű József Attila Összes tanulmánya és cikke 1930-1937 kritikai könyvkiadásról elsőként számolhatunk be ebben a közegben, s majd ezt követően is, minden a kiadvánnyal kapcsolatos lényeges történésről a Társasággal egyeztetve, folyamatos közlésre kaptunk megbízást és jogot.

Elsőként Tverdota Györgynek, a József Attila Társaság elnökének bejelentését közöljük:

Örömmel tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy több éves közös munka eredményeként elkészült József Attila 1930 és 1937 között írt értekező prózai írásainak kritikai kiadása. A két kötetes kiadvány hamarosan napvilágot lát a Harmattan kiadó gondozásában. Április 21-én, a Magyar Nemzetközi Könyvfesztivál programjának keretében sor kerül a kritikai kiadás bemutatójára: 

Millenáris 1024 Budapest, Kis Rókus u. 16-20.) a Kner Imre teremben 14 órától 15 óráig a József Attila Összes tanulmánya és cikke 1930–1937 kritikai kiadásának könyvbemutatója (L'Harmattan Kiadó). Megnyitja Váradi Péter főszerkesztő, moderátor: Angyalosi Gergely, résztvevők: Spiró György, Tverdota György és Veres András.

 

A kiadvány rendkívüli jelentősége a most megjelenő, eleddig még sosem közölt kéziratok tanulmányozásában, s a közben felvetődő kérdésekben, és válaszokban van. Az előzetes beszámoló alapján a kutatás folyamán a költő 1930-1937 év közötti életszakaszának, tanulmányainak, világlátása változásainak, írásai keletkezésének terminológiai újra gondolása fogalmazódott meg, amely aztán a teljes anyag bizonyos mértékű újraértelmezésére ad okot! (A szerk.)

A rendezvényre mindenkit szeretettel várunk!

Nagy Imre
tartalomért felelős főszerkesztő