A hajnali járat utasai

Írta: Wessely Gábor


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 245



A hajnali járat utasai

A hajnali járat utasai korán kelő, korán fekvő emberek. Ők azok, akik befűtik a kemencéket, széthordják a kenyeret, tejet, újságot, eltakarítják a havat, biztosítják a később ébredők kényelmét.
A hajnali járat utasai ódivatú kabátokban ülnek. Nincsenek közöttük vidám, pocakos zenészek, hibátlan toalettű hölgyek, kipödört bajuszú lovagok, akik after shave-et lehelnek, és nincsenek közöttük pajzán diákok sem. Azok már mind hazamentek az éjféli busszal.
A hajnali járat utasai mellett elsuhannak a forradalmi változások. Őket nem akarja senki kiszorítani, legyőzni, megváltoztatni. Tőlük mindenki csak azt várja, hogy továbbra is a hajnali járat utasai legyenek.
Láthatsz még régi rőfös boltokban olyan kis ütött-kopott fiókokat, amelyek eddig is színes szalagok, zsinórok tartására szolgáltak, és ezután is ez a feladatuk. Háborúktól, rendszerváltozásoktól, gazdasági szerkezetátalakításoktól függetlenül. És láthatsz patikamérlegeket, kéziszerszámokat, vályogházakat, hasonlóan változatlan szerepkörben évtizedeken, évszázadokon át. Na, ilyenek a hajnali járat utasai is. Végzik, ami rájuk szabatott.