Ványai Fehér József

Fehér József vagyok, 1959. október 13-án születtem Dévaványán. Nevem elé azért írtam egy szót (Ványai), mert szeretném magam megkülönböztetni a magyar közéletben ismert névrokonaimtól, másrészt ezzel hovatartozásomat is jelzem. A Ványai Fehér József nevet írásaim publikálásakor, szerzői névként használom.
Jelenleg is Békés megyében, Gyomaendrődön élek családommal. Újságírással és írással foglalkozom, legutóbb a Magyar Nemzet tudósítójaként és a Csabai Mérleg felelős szerkesztőjeként tevékenykedtem. Másfél évtizedig írtam Békés megyei lapoknak (Napi Délkelet, Békés Megyei Nap, Heti Délkelet). A Heti Kelet c. lapot magam alapítottam és adtam ki négy éven át, 2002-től 2006-ig. A kilencvenes években öt évig külsőztem a Szabad Földnek. Más országos lapok közül legtöbb írásom a Tallózóban és az Új Időkben jelent meg.
A nyolcvanas évek vége óta szerepelek folyóiratokban. Irodalmi publikációm sora, némelyik orgánumban több alkalommal is: Új Aurora, Napóra, Napjaink, Magyar Napló, Tekintet, Polísz, Napút, Lyukasóra, Búvópatak, Dunatükör, Kapu, Somogy, Partium, Bárka, Kis Lant, SzegediLap, Holdkatlan, Dokk.hu, Magyar Irodalmi Lap (MIL), NapSziget, Vásárhelyi Látóhatár, Félonline, Irodalmi Epreskert, Nézőpont, Képírás, Lenolaj, Szózat, Vár, Litera-Túra, Spanyolnátha, ÚjNautilus, Agria. A rendszerváltás hajnalán Csontos János mutatott be a miskolci Napjaink “Rajzás” rovatában, Hatvani Dániel pedig “Költőavatás” címmel a Napórában. Sárhajók c. verskötetemet Prágai Tamás szerkesztette, Szondi György adta ki. A feloldott bűbáj c. verskötetemet Kovács Attila Zoltán szerkesztette, felelős kiadó Turcsány Péter volt a Kráternél. 2001 és 2004 között (Sárhajó címmel, Hajdú Józseffel közösen) irodalmi periodikát adtam ki, melynek tíz száma jelent meg.
Szakmai elismeréseim: a Magyar Napló szociográfiai pályázatának (Önképünk az ezredfordulón) és a Polísz Csengey-pályázatának díjazottja vagyok. Oláh János a későbbiekben is segítette irodalmi ambícióim kibontakozását. 2017-ben a KMTG/Előretolt Helyőrség Íróakadémia novellapályázatán második helyezést értem el.
Szívműtétem után, 2016-ban az Artisjus, 2017-ben a Magyar Írószövetség (Arany János Alapítvány)szociális támogatásában részesültem egyszeri alkalommal.
Tíz éve vagyok a Magyar Írószövetség tagja. Publikációim száma irodalmi folyóiratokban százötven, eddig tizenkét könyv megjelentetésében közreműködtem szerzőként, szerkesztőként, kiadóként.

Fehér József

Szerzői név: Ványai Fehér József

 


...
A század tanuja

Szerző: Ványai Fehér József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
A század tanúja

Szerző: Ványai Fehér József

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja