Acsai Roland

(Cegléd, 1975. június 16. –) Radnóti-díjas, Zelk Zoltán-díjas, Bárka-díjas és Res Artis-díjas író, költő, műfordító, drámaíró.

A www.uveghegy.com gyerekirodalmi magazin szerkesztője, az Artisjus Felügyelő Bizottsági tagja az Irodalmi Szakosztály képviseletében. Tizenöt könyve jelent meg eddig, és nyolcvan (többnyire ifjúsági) regény látott napvilágot a fordításában.[1] Verseit és prózáit rendszeresen műsorra tűzi a magyar tévé és a rádió. Újabban az irodalmi igényű fantasyt ötvözi a disztópiával. Jellemzőek rá az állat- és természetversek, valamint a minimalizmus. Az apaság élményét is sokszor művekbe önti.


„Háborítatlanul” című drámája a budapesti Sanyi és Aranka színházban került bemutatásra 2015-ben. A darabot Formanek Csaba rendezte.

A 2016-os DESZKA-fesztiválon mutatták be a fordításából készült „Camille” című mozgásszínházon alapuló drámát Katona Gábor koreográfiájával.
Az Esumi és Asao című nó-drámájából készült darabot a Ziggurat Project mutatta be az Artusban, Kalmár Ákos rendezésében. A darab az RS9 Színház Off Fesztiválján elnyerte a fesztivál fődíját.
A Holnap Kiadó "Mesék az operából" című sorozatának egyik szerzője.

Díjai, ösztöndíjai


Móricz Zsigmond-ösztöndíj, 2003

MAOE Alkotói Ösztöndíja, 2004
Zelk Zoltán-díj, 2006
Res Artis-díj, 2006. október
Az NKA alkotói ösztöndíja, 2007
Radnóti-díj, 2012
Bárka-díj 2016
Az RS9 Színház Off-fesztiváljának fődíja, 2017
Az év írója díj ifjúsági könyv kategóriában a "Jelen" című antológiában megjelent írásáért, 2017.


...
Repülősó

Szerző: Acsai Roland

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Második Szonett

Szerző: Acsai Roland

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Első szonett

Szerző: Acsai Roland

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 1 éve

...
Első Szonett

Szerző: Acsai Roland

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja

...
Második szonett

Szerző: Acsai Roland

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 7 hónapja