Jézus belehúz

Írta: Wessely Gábor


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 341



Jézus belehúz

Újabb egypercesek

Jézus belehúz

Jézus visszaadta a vak ember látását, aztán kitöltött egy áfás számlát. A vak nem hitt a szemének.
– Uram, már Te is?
Jézus szabódott. Második eljövetelét a harmadik évezred elejére, a fogyasztói társadalom, a gazdasági verseny, a lobbi, a korrupció, a narkó, a prostitúció, az erőszak, a gátlástalan pénzvadászat világméretű térhódításának korára időzítette. Emberré lett, hát emberként viselkedett. Ezúttal a „logikánkat” is kipróbálta. Azt gondolta, hogyha ráhajt, hogyha belehúz, hogyha sok suskát összeszed, úgy bámulnak majd rá, mint a Messiásra…

Látszólag

Valakinek a szélmalomharcokat is meg kell vívni. Valakinek áldozattá kell válni, látszólag értelmetlenül, hogy végre elinduljon a világban egyfajta jóvátételi, jobbá válási folyamat, látszólag érthetetlenül.

Jelentés

A birkaszállító vagonok tetején vastag a hótakaró. Fázunk.

Fontosságom

Létemhez elengedhetetlenül fontos vagyok. Sőt, halálom is elképzelhetetlen nélkülem!

Üzenet

A kútra mentem.

                               Korsó

Forgatókönyv

1. Figyelj, tájékozódj, cselekedj!

2. Tüzeld fel az elégedetlenkedőket, köss velük szövetséget, és szereztesd meg velük a hatalmat – neked!

3. Emelj magad mellé néhány nyüzsgő, de tutira alkalmatlan fickót, akik biztosan nem törnek a babérjaidra, és zokszó nélkül végrehajtják a legelképesztőbb utasításaidat is!

4. Tehetségesebb szövetségeseidet – ha még nem léptek le maguktól a dilettánsok karrierjét látva – likvidáld! Nehogy később a szervezeten belüli riválisaid legyenek! Mindenekelőtt azokat nyírd ki, akik komolyan gondolták a változást!

5. A jó emberek ártalmatlan álmodozók. A hirtelenkedő harcimarcikban nincs kitartás. Nem ellenfelek.  Azoktól tarts, akik képesek az elégedetlenkedőket feltüzelni és mozgósítani! Azok a veszélyesek! Figyeltesd őket, s ha kell, cselekedj!