Elveszve az erdőben

Írta: Mécs Anna


Közzétéve 8 hónapja

Megtekintések száma: 132



Elveszve az erdőben

 

A Kiserdőbe megyek, a fámhoz. Nagy fa, vastag a törzse. Olyan vastag, hogy míg körbesétálom, végig tudom mondani. Elvetettem egy magot, fa akart az lenni. A lombjával az eget meg akarta enni.  ilyenkor járok a felénél. – Nőni kezdett felfelé, lefelé nem gondolt, túl magas lett gyökér nélkül, ez okozott gondot. Körbeértem. Az egyik oldalán a mélyedés éppen az én hátamnak való. Belesimulok, és hagyom, hogy a kérge kicsit fájjon. Ősszel a legjobb jönni.  Olyankor minden nap rámhullat egy levelet, éppen az ölem közepébe. Mindig hazaviszem és a tükrömre ragasztom. Már szinte nem is látom magam benne.

Rengetegen vannak. Csak állok a tömegben.

A Kiserdő kapujánál kicsit időzöm. Megtörlöm a lábam. Elvetettem egy magot, mormogom, fa akart az lenni, idézem, mielőtt bemennék. Most is ősz van, óvatosan rúgom az avart. Azt képzelem, az összes levél a fámról való.

Nem látom az arcukat. Anya arcát sem. Nincsen szeme, nincsen szája.

Mostanában kicsit félve jöttem ki. Történt valami. Először azt gondoltam, én csinálom rosszul. Túl lassan mondom. Vagy túl gyorsan megyek. Az utóbbi hónapokban nem értem a végére. Túl magas lett gyökér nélkül – és már meg is érkeztem. Aztán még hamarabb. Lefelé nem gondolt – még ki se mondtam, körbeértem.

Nem hallom, ahogy sír. Látom, hogy rázkódik, de nem hallom a sírást.

Azt hittem, az én hibám. Mindig olyan erősen nyomtam hozzá a hátam. És elvittem a leveleket. És kitapostam körülötte a földet. És zavartam. Minden nap csak zavartam.

Anya megfogja a kezem. Szorítja. Látom, de nem érzem.

Aztán rájöttem, hogy nem tehetek róla. Ezt ő akarja. Egyre fogyni. Tegnap a két kezemmel átfogtam a törzsét. Körbeértek az ujjaim. Erősen szorítottam, mintha fojtogatnám. Talán meg akartam fojtani. Egy ideje már nem adott levelet.

Apa koporsójához érünk. Nem érzem a szagát. Nem érzem.

Nem fojtottam meg. Ma még kijöttem. Sétálok felé. De nincs ott, egészen elfogyott. Teszek egy utolsó kört. Túl magas lett gyökér nélkül, ez okozott gondot.