A Hetedik első Diák Íróműhelye elé

Írta: Ferenczfi János


Közzétéve 2 éve

Megtekintések száma: 314



A Hetedik első Diák Íróműhelye

Túljutott félidején A Hetedik első Kreatív Diák Iróműhelye.
A József Attila Emlékhellyel együttműködésben, az Emlékhely helyiségében tartott foglalkozásokat januárban hirdettük meg, megkeresve a budapesti középiskolák jelentős részét a felhívással. A februártól áprilisig tervezett program során hat alkalommal találkozunk a résztvevőkkel. A csoport lelkes irodalomtanárok és osztályfőnökök segítségével jött létre, s közel tucatnyi okos, tehetséges, tudatos középisollás lányból áll.
Sokan kezdtük hasonló korban az elmélyültebb foglalkozást az irodalommal, azt azonban bátran kijelenthetjük, hogy „a mai fiatalok” érettebben viszonyulnak az íróvá, költővé válás folyamatához is. Nem győzzük csodálni azt, mennyire átgondolt, érett munkákat mutatnak be alkalomról, alkalomra. A hat alkalom kétségbeejtően kevés. Az alkotási folyamatról, a versekről és a költészetről, a kis- és nagyprózákról érdemben beszélni, eszmét cserélni ennyi idő alatt csupán kóstoló jelleggel lehet.
A programot meghívott előadók szereplése is színesíti, akik hozzánk hasonlóan, az idő szűkösségével szembesülnek. Ebben a körben, ennek a csapatnak szeretnénk sokkal többet adni, elmondani, mint amennyi ebbe a néhány találkozásba belefér.
Bízvást reméljük, hogy kiváló ifjú barátaink közül többen is A Hetedik állandó szerzői lesznek. Hisszük, hogy e kis közösségből többek nevét is hamarosan megismeri a magyar irodalom iránt érdeklődő közönség, s ha ebben egy kis szerepünk lehet, az számunkra megtisztelő.
Korábban tartottunk már néhány rendhagyó irodalom órát, vezettünk kreatív íróműhely foglalkozásokat. De kétségtelen, hogy ez az eddigi legnagyobb szabású munkánk ezen a téren. Így tehát mi is tanulunk a tapasztalatokból, mert megszerettük a feladatot, és határozott vágyunk, hogy folytassuk amint, és ahogy lehet.
A Diák Íróműhely tagjainak alkotásaival szándékunk szerint a jövőben is találkoznak majd A Hetedik felületein olvasóink, barátaink. Fogadják, fogadjátok most az első válogatást szeretettel, amely épp oly szigorú megmérettetésen esett át, mint bármely szerzőnk bármely műve! Ajánlom ezeket a nagyszerű alkotásokat annak hangsúlyozása mellett, hogy a szerzők mindössze 15-18 évesek. Bizonyos, hogy ha oly éretten dolgoznak művészi készségeik fejlesztésén, mint eddig, akkor a magyar irodalom megújítói között lesz többük neve!
A jövő elkezdődött, és mi vagyunk a tanúi!
Jó olvasást!

Ferenczfi János