Zsirai László

Zsirai László

(Sopron, 1956) író, költő, publicista, irodalmi szerkesztő. A Magyar Írószövetség tagja. Budapesten él. A JEL folyóirat szépirodalmi rovatvezetője. Írásai 1973 óta jelennek meg hazai és külföldi lapokban, folyóiratokban, antológiákban, rádiókban, televíziókban.

Kitüntetései, fontosabb díjai: Magyar Arany Érdemkereszt, Budafok-Tétény Önkormányzata elismerő emlékérme (2018), „Mindent lehet, de csak a jót szabad” pályázat I. díja (Isaszeg, 2017), „Itt alkotni, teremteni kell!” Széchenyi-pályázat irodalmi fődíja (Nagycenk, 2016), Az én kultúrházam esszépályázat különdíja (Budapest, 2014), I. Lírai Miniatűrök verspályázat különdíja (Kaposvár, 2012), Dr. Réthelyi Miklós miniszteri alkotói támogatása (Budapest, 2011), Salvatore Quasimodo Költőverseny elismerő oklevele (Balatonfüred, 2010), „Fehérvár! Téged köszöntsön énekem!” versíró pályázat Spányi Antal megyéspüspök különdíja (Székesfehérvár, 2009), Alföld Egyesület „Tisza” költői pályázatának ezüst oklevele (Csongrád, 2001), Mikszáth irodalmi pályázat III. díja (Balassagyarmat, 2002), A dolgozó ember védelmében sajtópályázat III. díja, MÁV irodalmi pályázat vers kategóriájának II. díja (Budapest, 1988), Hírlapkiadó Vállalat Nívódíja (Budapest, 1987).

Megjelent művei: Karácsony Arácson (gyermekversek, 1991), Július fénycseppjeiben (versek, 1994; 2014), Lélekrajz (tematikus válogatott versek, 2007), Szavak ikebanái (versek, 2008; 2017), Egyetlen ima (novellák, versek, esszék, 2011), Hajnali rigófütty (publicisztikák, interjúk, 2013), A dekubitusz ügy (kisregény, 2014),„érezzék egy kézfogásról” (esszé-portrék, 2015), Jégeső Afrikában (novellák, 2016), Üzenet Szamáriából (versek, 2016). Erről-arról, innen-onnan (esszék, 2017).


...
Balatonszárszó körül

Szerző: Zsirai László

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 2 éve

...
Balatonszárszó körül

Szerző: Zsirai László

Kategóriák:
Versek

Közzétéve 8 hónapja