Stephen Crane

Stephen Crane (November 1, 1871. november 1. –1900. június 5.) amerikai költő és novellaíró volt. Rövid élete ellenére emlékezetesek maradtak mind a realista hagyományok szerint, mind pedig romantikus stílusban írt alkotásai.  Egyes művek a korai amerikai impresszionizmus és naturalizmus példái. Az utókor kritikusai szerint a leginkább kísérletező kedvű írója volt generációjának.

Négy éves korában kezdett írni és 16 éves korára már publikációi jelentek meg. Nem igazán érdekelték egyetemi tanulmányai a Syracusai Egyetemen, újságíróként azonban aktív rtagja volt a közösségnek. 1891-ben otthagyta az egyetemet, és íróként és riporterként kezdett dolgozni. 1893-ban jelent meg első regénye a Bowery tale Maggie: A Girl of the Streets, ezt tartják az amerikai neturalizmus első művének. A Bátorság Vörös Szalagja (The Red Badge of Courage, 1895. ), amelyet mindenféle katonai vagy háborús élmény nélkül írt,  nemzetközi érdeklődést vívott ki magának.

1896-ban Kubába utazott, mint háborús tudósító, hajója, az SS Commodore Florida mellett elsüllyedt, ő és mások 30 órát sodródtak egy csónakban a nyílt tengeren. Crane ezt az élményét a "The Open Boat"-ban írta meg. Később írt a görögországi konfliktusokról, az első női háborús tudósítóval, közösen. Olyanokkal barátkozott össze, mint  Joseph Conrad és H. G. Wells. Crane tuberkulózisban halt meg egy fekete erdei szanatóriumban, 28 éves korában , Németországban.


...
A tudós

Szerző: Stephen Crane

Kategóriák:
Versek
Fordítások

Közzétéve 1 éve