Peter Porter

Peter Neville Frederick Porter (16 February 1929 – 23 April 2010) Nagy Britanniában élő, ausztrál költő volt. Brisbane-ban született. Anglikán Gammar Schoolban tanult, majd a The Courier-Mail újságírója lett, de ez csak egy évig tartott, aztán elbocsátották. 1951-ban Angliába emigrált. A hajón a futurista Jill Neville-el ismerkedett meg, akit 1966-os könyvében, a The Fall Girl-ben írt le. Két öngyilkossági kísérlete után visszatért Brisbane-be, de tíz hónapra rá már megint Angliában volt. 1955-ben csatélakozott a "The Group" csoporthoz, ez tette lehetővé első könyve megjelenését.

Házasságot kötött Jannice Henryvel, egy ápolónővel 1961-ben, két lányuk született. Ebben az időben hírdetésekben dolgozott, és megpróbált állást szerezni irodalmi folyóiratoknál. Jannice 1974-ben öngyilkos lett nagy5részt Porter munkáinak hatása alatt főként a The Cost of Seriousness-é alatt. 1991-ben Porter ismét megnősült, Christine Berg-et egy gyermekpszichológust vett el.

2001-ben A Royal Albert Hall-ban nevezték először költőnek. 2004-ben az Oxford University költészeti professzorának állűására jelölték, 2007-ben a tíz élő író közé választották a Royal Sociaty of Literature társaságban.

Versei 1958-ban jelentek meg először, a Delta 1958 nyári és 1959 olktóberi számában. A Metamorphosis c. versének a The Times Literary Supplement-ben történt publikálása  1960 januárjában hozta meg számára szélesebb körű ismertséget. Első gyűjteményes kötetét, a  Once Bitten Twice Bitten-t a  Scorpion Press jelenttette meg 1961-ben. Munkáira  W. H. Auden, John Ashbery és Wallace Stevens hatott. Különböző költői fázisokon keresztül folyt pályája az epigrammáktól és korai munkái közti szatíráktól a későbbi elégikus versekig.

1983-ban a Booker-McConnel Prize bíráló bizottságába választották.