Írta: Emesz Margit
Közzétéve 1 éve
Megtekintések száma: 270
Felébreszt a csend
Orkánok visítottak, sártenger cuppogott, olvadás a jég birodalmában, földrengés, tüzek csaptak föl. Villanások. Rémisztő jelzések jöttek.
Leszakadt az ég. Beborította a világot. Már nem bírta tartani a testére tapasztott szennyet. Az égi takaró itt-ott kiszakadt. Templomok csúcsos tornyai kiszakították a takarót. Lerázták magukról a terhet. Másutt hatalmas felhőkarcolók bújtak elő szúrós, hegyes fejjel az égi takaró alól. Térkép róluk.
A leszakadt ég darabjai között fagyos csönd. Fagyos csönd templomokban. Fapadok recsegtek szikkadásig. Nem ült ott senki. Nem lobogott a lobogó, az orgona is hallgatott. Egy-két ostya még megmaradt. A turibulum tömjén szagát kereste. Csalóka érzés. Harangok súlyát éreztem ebben a kísértésben. Hangjuk neheze maradt. Szavaikban élő jelek voltak. Voltak. És hallották a felhőkarcolókban is. A földre zuhant ég végigosont a falak hátán földig. A sötét ablakok felfelé tolakodtak a csúcsig. Törhetetlenül. Vakon néztek, mint előtte. A biznisz csúcsra járt, de most álltak a liftek. Óceán túlsó partjáról nem érkezett a világon senki. Semmi. A félelmetes elmék kiszáradásig. Az elmés számítógépek agya falakon belül megbújtak, csicskás sírásók, meg pénzcsináló programok tutira. A kapu nyitva volt. Tövében a lezuhant ég darabjain át próbáltam bejutni. Gépre görnyedt elpusztult emberek üres szemgolyóikban pókháló fészkelt. A megroggyant biztonsági pulton a néma rajtgomb. Pénzcsináló programok ültek tétlenül. Megcsapott a dohos állott levegő. A dúsított urán és a katonai hadigépezet információ alapján némán kotyogott. Rosszabb, mint egy pletykagép. Ablakba ült a szellem. Dúsan pusztult az élet.
Mint egy fikció. Leszakadt az ég. Keresztszülőt keresek miértre. Bölcsőt építek. Gyertyát az ablakokba. Harangok hangját hallom. És elzakatol a hajnali vonat is. Álmoskönyvet keresek a polcról. Leszakadt ég vagy halál szavait keresem vagy valami „összetartozó” szavakat magyarázatul. De nem volt a könyveben sem. Az álmos térkép ma is kísért. Én elengedném de ő nem.
2021.