Chloe Koutsoumpeli - A babaház

Írta: Aimee Saig


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 502



Chloe Koutsoumpeli - THE DOLL HOUSE

It is all our authors' fault.
My sister Eve fell in love with obscure mirrors
but at the end it was Flaubert
who destroyed her.
"Je suis Madame De Bovary"
he claimed
and stole her identity.
Then, the long bearded patriarch,
good old Tolstoi who thought himself God
after wrapping up Anna with furs of dead weasels
he sent her to be crashed on the rails of a train
out of unreasonable quilt.
As for my Ibsen, he insisted on calling me Nora
Although I repeatedly told him that my name is Eleonore
he made me darn his socks
and he forces me to leave in the cold with my suitcase every night
without even considering my rheumatics and my asthmatic cough.
Eventually all three have locked us up in their plays
like puppets in a dollhouse.
Only Antigone broke away
She preferred her dark cave
than surrendering to Euripides
who played the part of Kreon in the Ancient play.

Chloe Koutsoumpeli - A babaház

Minden az íróink hibája.
A nővérem, Éva, homályos tükrökbe szeretett bele,
de a végén Flaubert volt,
aki elpusztította.
"Je suis Madame De Bovary",
jelentette ki, és ellopta az identitását.
Aztán a hosszú szakállas pátriárka,
a jó öreg Tolsztoj, aki Istennek hitte magát,
miután döglött menyétek bundájával burkolta be Annát,
a sínekre lökte összetörni
egy képtelenségekből összetűzdelt vonat elé.
Ami az én Ibsenemet illeti, ragaszkodott hozzá, hogy Nórának hívjon,
bár többször elmondtam neki, hogy a nevem Eleonóra.
Befoltoztatta velem a zoknijait,
és minden este kikényszerített a bőröndömmel a hidegbe,
figyelmen kívül hagyva a reumám és asztmás köhögésem.
Végül mindhárman a színdarabjaikba zártak minket,
mint bábokat a babaházba.
Csak Antigoné menekült meg.
Inkább saját sötét barlangját választotta,
mint meghódolni Euripidésznek,
aki az Ősi darabban Kreón szerepét játszotta.