Eredetvizsgálat

Írta: Emesz Margit


Közzétéve 1 éve

Megtekintések száma: 266



Eredetvizsgálat
 
Megbuggyant a tej. Nem kellett volna megbontani a csomagolást. Állaga sűrű, átlátszatlan tömeg...
Nem színtelen, nem szagtalan... Kémiaórán gajdoltuk az odavalót.
De mi az, ami a tejbe nem való, amitől már nem is az, aminek vettem. Csütörtöknek vettem.
Ő a macskám. Csütörtökön kaptam. Kínáltam a tejjel, de nem itta-ette meg. Fránya bütykös állatja. Kéretlenül van véleménye. Van. Mert a tej nem az a tej, ami a macskának kell.
Pákosztos, tejes szájú macskamese már nem ringat álomba...
Csecsemőkoromban kecsketejjel itattak. A tejbár Iboly volt, feketeszakállas családtag. Ő adott nekem tejet 19...-ben.
Hanyas vagy? Ibolynak megmondanám. Ő nem engedte szellemi értékű hozzáférhetőségét dobozba préselni. Egy idő után magáztuk.
Ma sem tudom miért, de lent felejtettük egyszer a kert végében, ahol legelt. A csendes este már éjszakába hajlott. Iboly a Kanális partján hallgatott. Selymes fekete palást ereszkedett, s ő beleveszett kertünk fogságába.
Apám fejvesztve menekítette volna onnan, megejtő szeretettel terelgette, miközben magázta.
Magázta, mert a sötétség kelepcéjében Iboly nem kívánt a hívó szóra felelni. Nem hitt a csalinkázó, édes, kereső szavaknak. Gyanús mozgás zaja hallatszott. Apám belekiáltott a vaksötétbe: - Ki maga? Iboly ekkor válaszolt.
Nézem a tejes dobozt, látom Csütörtököt, és Apámat hallom.