A terhesség axiómái

Írta: Evinger Indra


Közzétéve 8 hónapja

Megtekintések száma: 419



A terhesség axiómái egy percben

Megfigyeléseim szerint a várandósság más állapot. Ezt pedig a lenti témaköröket felölelő, megtörtént eseményeken alapuló gondolatkísérlettel szeretném bemutatni Önöknek.

1. A kis és nagy dolgok fizikája

2. A bevonzás törvénye

3. Energiamegmaradás törvénye

A másállapot egyik legfontosabb jellemzője, hogy minden GRAVIDAközvetlen környezetében megfigyelhető a HAS-ukat övező görbületi tér rendellenes elhajlása.

Vegyünk példaképp egy közönséges konyhai szituációt. Kávébab a legmagasabb polcon. A GRAVIDA elhatározza, leveszi a kávébabot tartalmazó zsákot, amely objektum a feje fölötti polcon hozzáférhető, ám elérésében természetes gátat képez a hatalmas, az egyetlen, a világmindenséggel egyszerre összekötő és szétválasztó: HAS. Amint a GRAVIDA ujjaiirányított mozgás révén a nyugalmi helyzetben lévő zsákhoz kezdenek közelíteni, szuperpozíció jön létre. Elméletben egyszerre válik lehetségessé, hogy a babszemek a zsákban maradnak, mialatt megteszik függőleges útjukat a polc és a pult között, vagy félúton kiborulnak, majd szétszóródnak a frissen felmosott kövezeten.

Igazán akkor dől el, hogy mégiscsak leesik az objektum, amikor szerves találkozik a csomagolóanyaggal. Megtörténik az elhajlás, és a zsák szabadon esik, amíg a talaj felfogja gyorsulását.

Az elhajlás magyarázata egyszerű. A HAS körül hajló tér működése váratlanul megváltozik, kiszámíthatatlanul és megállíthatatlanul eltéríti rendes pályájáról a zsákot, és maga felé húzza, majd amilyen gyorsan elkapta, úgy el is engedi.

A fenti igen életszerű példát tovább fejtegetve elérkezünk a vonzáshoz. Ez nem akaratlagos, éppen ellenkezőleg.

A GRAVIDA, immár rekreált összhangban a HAS-sal, áll, figyelemmel követi a babok mozgását. Úgy tűnik, mintha azok a súrlódást és más törvényszerű tényezőket mellőznék, begurulnak a világegyetem legkétesebb helyeire: a hűtő mögé, a mosogatógép alá, viszont előfordulnak olyan példányok, amelyek előre nem látható pályamódosítást követően egyenesen a lefolyóba pattognak.

Ezután a másállapot következő tipikus törvényszerűsége figyelhető meg. A bevonzás. A GRAVIDA ledermed. Nem a baboktól. Váratlan gondolat tör rá: otthona egy feketelyuk. Vélhetően soha nem kerülnek elő a téridő mindent elnyelő réseibe gurult babok, viszont amik bármely átlagos ember számára láthatóak, azok erőteljes jelenlétet mutatnak a négy fal által behatárolt térben. Imádkozik. Ne abban a pillanatban toppanjanak be rég nem látott barátok, akik gratulálni érkeznek, vagy az anyósa, aki csak arra jár, (de valójában vizitet tart). És abban a pillanatban, ahogy gondolata végére ér, az anyósa, aki éppen csak arra jár (de valójában vizitet tart), csodával határos módon, kopogtat. Illedelmes köszönéssel párhuzamosan máris a folyosó távlatait kezdi kémlelni menye válla felett áttekintve, és közben megfeledkezik önkéntelen fintoráról, amelyre a káröröm heve késztette, feltehetően.

- Jucuskám, segítsek kicsit? Látom, nem tudsz rendet tartani. Végülis érthető az állapotodban.

A GRAVIDA megáll. Megfordul. Elátkozza az univerzumot, amely félreértelmezte és védhetetlen gyorsasággal teljesítette kimondatlan kívánságát. De a bajt már bevonzotta. Gondolatai elapadnak, miközben a küszöbön áll, homeosztázisa felborul, aztán úgy dönt, nem áll ellen az erőnek, ami támadt, inkább hatást gyakorol rá:

- Köszönöm, Mártika, ott a seprű a sarokban, én leülök kávézni. Maga kér esetleg? Még maradt a zacskóban. Felvenné, kérem?

Mártika lehajol, elmormogja, hogy nem takarítani jött, de megcsinálja, ha már itt van.

Mártika határozott jelenléte nem múlik el Jucuska behatására, csak átalakul, így érvényesül az energiamegmaradás törvénye.

Korábbi megfigyeléseim alapján: Jucuska a másállapotot megelőző állapotában populáris monológba kezdett volna a szétszóródott babok fölött, ha pedig anyósa megzavarta volna ebben, egészen másik pályára állította volna őt.

 

Borbálák, 2023.07.26.