Mondj 1+1 verset

Írta: Fábián József


Közzétéve 1 hete



„Mondj 1+1 verset” címmel hirdette meg A HETEDIK, Független Irodalmi és Kulturális Folyóirat Alkotóközösségének szerkesztősége felolvasó-délutánját a hozzá irodalmi műveket beküldő írók, költők részére. A József Attila születésnapjának apropóján megtartott rendezvényen az volt az elvárás, hogy ki-ki olvasson fel egy-egy művet József Attila, illetve saját versei, prózái közül. Így hallhattuk többek között Egervári József, Szilasi Katalin, Toldi Zsuzsa saját műveit is. Suhajda Attila újkori igricként kortárs dalszerzők József Attila verseire komponált műveiből válogatva énekelt, önmagát gitáron kísérve. A költő lírai ars poeticájának is tekinthető Tiszta szívvel c. költemény hagyományos dal-műfajként is megállja a helyét. Ebben az összeállításban jól „tetten érhető” a vers dallamossága. A műfaj értői és művelői a „Hej, tulipán, tulipán” kezdetű népdalt vélik visszahallani a hajdani Kex együttes interpretációjában, amelyre alapozva Suhajda Attila is „dallamosította” József Attila Tiszta szívvel című versét. A fülbemászó „Nincsen anyám, sem apám” kezdetű költemény és a dallama valósággal beleül a fülünkbe, lelkünkbe csakúgy, mint a költő „Kertész leszek” című művének megzenésített formája.